Otevření servisního střediska spojila tradiční společnost z podhůří Železných hor se setkáním se zaměstnanci. DAKO-CZ si v letošním roce připomíná 100. výročí narození Josefa Daňka, který ve firmě tradici výroby vlakových brzd založil, a díky jehož odkazu dnes DAKO-CZ patří mezi přední světové výrobce v této oblasti. Akce pro zaměstnance je alespoň částečnou náhradou původně plánovaného připomenutí tohoto jubilea, které zmařila koronavirová pandemie.
„Chceme dát touto cestou našim zaměstnancům najevo, že si vážíme jejich práce a toho, že v průběhu mimořádné situace dodržovali všechna opatření a pomohli nám udržet výrobu prakticky bez omezení,“ říká Dagmar Matúšová, generální ředitelka DAKO-CZ, a doplňuje: „Nejlepšími důkazy toho, že se nám v této nelehké době daří a jsme zakázkově naplnění, jsou náborová kampaň, kterou jsme spustili, otevření servisního střediska i rozšíření výrobní haly, které našim zaměstnancům zlepší pracovní podmínky.“
Servisní středisko vzniklo na místě bývalé prototypové dílny a významně navýší kapacitu firmy poskytovat zákazníkům servisní služby. DAKO-CZ jej vybavuje nejmodernějšími technologiemi tak, aby v maximální míře vyhovělo potřebám zákazníků. Zaměří se opravy většiny typů brzdových systémů i komponent. Oprava brzdových dílů bude ve většině případů probíhat výměnným způsobem, což přispěje ke značnému zkrácení doby oprav u provozovatelů.
Slavnostní otevření nového servisního střediska
„Kromě toho máme v areálu už zkolaudovanou novou výrobní halu, která rozšiřuje naše výrobní prostory i kapacitu. Do nové výrobní haly se přesunula montáž. Zaměřili jsme se na logistiku tak, abychom na montážních linkách minimalizovali nutnost přepravy materiálu i výrobků. Díky tomu ubyde našim pracovníkům fyzická zátěž. Projekt logistika v současné době finalizujeme a plně funkční bude v řádu několika měsíců,“ upřesňuje generální ředitelka DAKO-CZ.
K rozšířeným výrobním kapacitám i zakázkové naplněnosti logicky patří také nábor nových pracovníků. DAKO-CZ proto spustilo náborovou kampaň „Nemarni čas a zkus to s námi“. Aktuálně na trhu práce poptává jak nové posily do dělnických profesí různých specializací od operátorů výroby až po mistry, tak technicko-hospodářské pracovníky. Konkrétně jde o specialisty do vývoje, konstrukce, konstrukce SW, ale také do ekonomického úseku.
DAKO-CZ v minulém roce poprvé překonalo miliardový obrat a v růstu pokračuje i v letošním roce. Nové zakázky aktuálně realizuje pro polské, slovinské i indické dopravce, přičemž společnost zvládla v době koronavirové pandemie realizovat první přejímky zboží (FAI) pro své zákazníky on-line. Rozšíření výroby umožní společnosti realizovat více nových zakázek, nové servisní středisko zase zajistí práci i v případě omezení novovýroby z důvodu recese a znamená tedy pro DAKO-CZ větší stabilitu.
Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více jak 200letou tradicí. Firma s ročním obratem 45 milionů eur, na kterém se ze 70 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Většinovým vlastníkem společnosti je společnost CZECHOSLOVAK GROUP a.s. Druhým akcionářem je společnost Tatravagónka Poprad a.s., nejvýznamnější výrobce nákladních železničních vozů a podvozků v Evropě. Tatravagónku spoluvlastní skupina Optifin Invest a přepravní společnost Budamar Logistics.
V červnu roku 2019 firma vzdala hold vynálezci Josefu Daňkovi, který v poválečných letech se svou vývojovou skupinou vyvinul klíčové prvky pneumatického brzdového systému, a přejmenovala ulici, ve které sídlí, na Josefa Daňka 1956. Rok 1956 v názvu znázorňuje rok, kdy došlo k mezinárodnímu schválení pneumatického brzdového systému DAKO CV, CV1 a CV1D.
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kromě společností Siemens Mobility a Stadler Rail AG patří mezi odběratele produktů společnosti DAKO-CZ například též Tatravagónka Poprad a.s. či Škoda Transportation a.s. Kolejová vozidla s brzdami DAKO je možné vidět nejen v Evropě, ale také v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii či Alžírsku, kde společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva