DPP: Bob a Bobek tvářemi kampaně. Vyzývají ke slušnosti a bezpečnosti v MHD

05.12.2018 18:17 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes představil novou výchovnou kampaň s názvem „Slušnost a bezpečnost“. Jejími hlavními hrdiny jsou oblíbené postavičky od výtvarníka Vladimíra Jiránka, tj. Bob a Bobek. Králíci z klobouku poučí cestující o slušném a bezpečném chování v pražské MHD. Kampaň bude trvat po dobu tří let.

DPP: Bob a Bobek tvářemi kampaně. Vyzývají ke slušnosti a bezpečnosti v MHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na základě podnětů veřejnosti, které přicházejí do DPP, vznikla potřeba zaměřit se na slušné chování cestujících při přepravě v prostředcích hromadné dopravy. Řada z nich se týkala stížností, že cestující nedodržují nepsaná pravidla, týkající se vzájemné ohleduplnosti při cestování metrem, tramvají a autobusem. Hravou formou tak chce DPP děti i dospělé přesvědčit o nutnosti dodržování slušného chování.

Bob a Bobek budou  prostřednictvím vtipných obrázků cestujícím připomínat nutnost dodržování slušného chování. Hlavní součástí kampaně bude i aplikace, která zábavným a zároveň poučným způsobem bude vysvětlovat pravidla slušného a bezpečného chování v MHD. Aplikace je určena především pro děti a mládež, ale jistě se pobaví i dospělí.

„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní. Kampaň sází také na moderní aplikaci, která zábavnou formou poučí o nutnosti slušnosti a dodržování bezpečnostních pravidel v MHD,“ říká Soňa Kemrová, vedoucí oddělení Marketing.

Kampaň upozorňuje na to, že bychom měli jít svým chováním ostatním příkladem. Cestující by se měli k řidičům a revizorům chovat s respektem, cílem je změnit vnímání těchto profesí v očích veřejnosti. „Rádi pomůžeme vychovat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících v MHD,“ doplňuje Soňa Kemrová s tím, že DPP usiluje o zvýšení slušnosti a bezpečnosti ve veřejné dopravě dlouhodobě.
Témata kampaně:
chovejme se k sobě slušně, v MHD jezdí mládež a děti
dodržujme pravidla, respektujme se a jděme příkladem ostatním
řidiči a revizoři dělají svou práci, očekávejme od nich kvalitní služby, ale chovejme se k nim s respektem, nehádejme se a společně nerušme ostatní cestující nevhodným chováním
buďme ohleduplní ke svému okolí

Cíle kampaně:
Dbát na bezpečnost při cestování a dodržovat přepravní podmínky cestující veřejnosti
vštěpit široké veřejnosti základní pravidla slušného a bezpečného chování ve veřejné dopravě
zaměřit se na pozitivní vnímání profese revizorů, řidičů MHD v očích veřejnosti
oslovit co nejširší věkovou základnu, především děti
prostřednictvím kampaně vychovávat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících ve veřejné dopravě

DPP děkuje za spolupráci ČT.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy: Vstup na zamrzlé hladiny vodních nádrží není bezpečný

22:08 Povodí Moravy: Vstup na zamrzlé hladiny vodních nádrží není bezpečný

Během posledních dnů dochází k postupným zámrzům hladin vodních nádrží. V současnosti led na vodních…