Další tramvaj 14T se vrací do pražských ulic. DPP je opravuje a modernizuje vlastními silami

01.02.2018 22:12 | Zprávy

Od dnešního dne vyjede na linku č. 17 další opravený a zmodernizovaný vůz typu 14T, ev. č. 9134. Tímto krokem Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil plynulou sériovou produkci modernizovaných vozů 14T. DPP provádí výměnu příčníků podvozků a modernizace exteriéru i interiéru vozů. Do roku 2020 DPP vrátí do provozu celkem 57 tramvají Škoda 14T, známých jako „Porsche“.

Další tramvaj 14T se vrací do pražských ulic. DPP je opravuje a modernizuje vlastními silami
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Všechny vozy tohoto typu byly odstaveny v srpnu 2014 na základě rozhodnutí Drážního úřadu, a to z důvodu praskání příčníků rámů podvozků, do doby provedení opravy. Následně byla připravovaná vhodná technologie opravy ke schválení Drážním úřadem a uplatnění pojistné události. V roce 2015 byla zpracovaná technická dokumentace k provedení opravy a výběr dodavatele nového konstrukčního dílu, včetně uzavření smlouvy na dodávky dílů. Představenstvo DPP schválilo v dubnu 2015 pilotní projekt na voze ev. č. 9148, na kterém byla provedena tzv. malá modernizace exteriéru a interiéru vozu. V srpnu 2015 byly zahájeny zkušební opravy vadných částí uchycení podvozků. Oprava jedné tramvaje trvala cca 3 měsíce včetně zaškolení pracovníků a kontroly svářečských prací.

Po zkušebním provozu a na základě pozitivních ohlasů cestující veřejnosti představenstvo schválilo v srpnu 2016 (od 22. vozu v pořadí) opravu příčníků včetně malé modernizace exteriéru i interiéru, a to po vzoru vozu ev. č. 9148. Změna interiéru výrazně zrychlila odbavení cestujících v zastávkách a zvýšila komfort pro cestující zejména změnou sedadel z podélné pozice (lavice) na příčné.

Pro plynulé rozběhnutí projektu bylo nutné zahájit poptávková řízení na nákup materiálu náhradních dílů, tvorbu technické dokumentace pro schvalovací proces Drážním úřadem a následně zajistit smlouvy s jednotlivými dodavateli. Opravený vůz ev. č. 9134, z mateřské vozovny Kobylisy, mohou cestující nyní vídat na lince č. 17.

„V letošním roce bude navráceno do provozu celkem 15 těchto vozů. V dalších letech budou plynule prováděny opravy a modernizace s ukončením v roce 2020,“ říká technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Tramvaj Škoda 14T měří 31 metrů, skládá se z pěti článků spojených klouby. Přepraví až 270 cestujících.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

16:08 Nařízení vlády stanovuje lokality, kde je k výstavbě malých obnovitelných zdrojů energie nutné stavební povolení a souhlas Ministerstva obrany

Vláda schválila nařízení, kterým stanovila vymezená území Ministerstva obrany, ve kterých stavby pro…