V rozhovoru Kopfstein upozorňuje, že Red Bull Air Race je z jeho pohledu naprosté maximum toho, co se dá momentálně s letadly dělat a že stát se leteckým matadorem je velice složité, zdlouhavé a mnohdy bolestivé. „Aby o vás vůbec někdo začal uvažovat jako o potencionálním kandidátovi pro Red Bull Air Race, musíte se pravidelně umísťovat na světové špičce v letecké akrobacii. Za tím jsou ale dlouhé roky dřiny a hodně investovaných peněz.“
Výcvik soukromého pilota není žádná láce. Trénink akrobacie na nejvyšší úrovni, kde už je třeba trénovat na speciálních letadlech, stojí i několik milionů korun. „Rozhodně to není levná záležitost, ale já osobně nelituji ani jediné koruny, kterou jsem do létání investoval, je to pro mě životní cesta,“ řekl Kopfstein pro FAEI.cz.
Jeho filozofie byla vždy založena hlavně na bezpečnosti, ať už se jednalo o „normální“ létání, akrobacii nebo Air Race. K extrémnímu sportu, kde je element rizika velmi vysoký, nepatří žádný prostor pro chyby. “Riziko je ale kalkulované, a pokud s ním pracujete metodicky a s pokorou, vše dobře dopadne.”
O leteckém důchodu ale nechce vůbec slyšet. Věk v Red Bull Air Race vlastně nehraje zásadní roli. „Když se podíváte na současných 14 pilotů, tak je tam i pár borců přes šedesát let. Povaha našeho sportu dává přednost zkušenostem a klidné hlavě před mladickou nerozvážností. Stále patřím k těm mladším a pevně věřím, že mám před sebou ještě hodně sezón, takže nad tím, co bude potom, moc nepřemýšlím. Soustředím se na to, co je teď aktuálně přede mnou,“ uvedl ke svým plánům Kopfstein.
Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva