Finále ETCC v Mostě bude jedinečnou show, slibuje autodrom i SEAT

18.06.2017 10:59 | Zprávy

Od uspořádání finálového závodu letošního ročníku evropského poháru FIA European Touring Car Cup (ETCC) o víkendu 6. až 8. října pod názvem The Most Grand Finale si mostecký autodrom slibuje mnohé. „Je to naše premiéra, rádi bychom divákům předvedli show nejen na závodní dráze. Chceme, aby se lidé všech generací bavili a pobyt u nás si užívali, proto připravujeme v celém areálu řadu atrakcí, soutěží, her a zajímavostí,“ uvedl generální ředitel společnosti AUTODROM MOST Jiří Volovecký.

Finále ETCC v Mostě bude jedinečnou show, slibuje autodrom i SEAT
Foto: Autodrom Most
Popisek: Od uspořádání finálového závodu letošního ročníku evropského poháru FIA European Touring Car Cup (ETCC) o víkendu 6. až 8. října si mostecký autodrom slibuje mnohé.

Dopomoci k úspěšnému víkendu by podle něj mělo nedávno uzavřené partnerství s automobilkou SEAT, za kterou jezdí už třetím rokem jeden našich nejúspěšnějších pilotů Petr Fulín. „Společně chystáme překvapení, jejichž cílem je učinit mostecký závod jedinečným a nezapomenutelným,“ doplnil Volovecký.

Partnerství je podle ředitele divize SEAT společnosti Porsche Česká republika Aleše Nováka logickým vyústěním užší spolupráce. „Autodrom je zázemím okruhového motorsportu a jeho výcvikové plochy polygonu zase slouží řidičům k výuce bezpečné jízdy. Při vývoji aut je bezpečnost jednou z našich vrcholných priorit, platí to také při vývoji závodních speciálů. K našim sportovním úspěchům, jež pozitivně ovlivňují i prodej vozů, dopomohl Petr Fulín. Jeho více než kladný vztah k autodromu pak odstartoval nápady na společné projekty,“ upřesnil.

Právě vystoupení Petra Fulína, který bojuje o třetí titul mistra ETCC, bude bezesporu největším sportovním lákadlem pro diváky říjnového The Most Grand Finale. Ke dvěma celkovým vítězstvím v letech 2013 a 2014 skvělý jezdec přidal předloni a loni i dvě druhá místa. „Jsem moc rád, že se podařilo vrátit ETCC k nám, navíc poprvé do Mostu, který považuji za svůj domácí okruh. Tady jsem začínal, sbíral se svými mechaniky první zkušenosti, zlikvidoval tuny pneumatik. Znamená pro mě proto moc, že finále letošního ročníku hostí právě mostecký autodrom,“ svěřil se sympatický závodník.

Na co se mohou diváci těšit, vyjmenovala obchodní a marketingová ředitelka autodromu Jana Svobodová. „Byli bychom hrozně rádi, kdyby se nám s týmem SEAT podařilo, aby fanoušci odcházeli z autodromu nadšení a plni pozitivních pocitů a zážitků. To oni se musejí bavit, pro ně to děláme. Chceme jich do ochozů dostat co nejvíce. Uspořádáme proto pro ně i závody modelů skutečných vozů, které uvidí na okruhu, pozveme je, aby si vyzkoušeli pocity jezdce na trenažéru,“ prozradila.

„Snad se podaří, že zažijí také přímý generační souboj Petra Fulína s Petrem Fulínem. Petrův syn svému otci na dráze určitě nic nedaruje, mostecký okruh navíc také velmi dobře zná,“ přislíbil další atraktivní bonus marketingový ředitel divize SEAT Filip Stoulil.

Motivaci ukázat světu, že čeští fanoušci se motorsportem umějí bavit, má i Petr Fulín starší. Inspiroval jej dosavadní průběh seriálu ETCC. „Rád bych, abychom ukázali, že nejsme jen fotbalovým národem, který zavírá jednoho funkcionáře za druhým,“ usmívá se zkušený jezdec.

Partnerství divize SEAT společnosti Porsche Česká republika a společnosti AUTODROM MOST už první viditelnou změnu přineslo. Novou image se pyšní startovní věž autodromu. Dominuje jí logo automobilky SEAT a vyobrazení její chlouby, nadupaného Leonu Cup Racer. Právě tento vydařený a elegantní speciál krotí na evropských okruzích Petr Fulín.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:
16. – 18. 6. - The Most FIA Central Europe Zone Europe Challenge
28. – 30. 7. - The Most Europe Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Střední školu v jiném kraji navštěvují hlavně Středočeši

7:23 Český statistický úřad: Střední školu v jiném kraji navštěvují hlavně Středočeši

Počet středoškoláků v Česku mezi školními roky 2013/14 a 2023/24 stoupl o 8 %, přičemž nejvýraznější…