Na tomto výsledku se podílel další nárůst počtu zákazníků obchodních domů o 1 % na více než 5,5 milionu a především rostoucí zájem Čechů o bytové zařízení i zvýšení průměrné útraty zákazníků za bytové vybavení v obchodních domech IKEA o téměř 4 % (na 1 313 Kč). V uplynulém roce se zvýšil i počet členů věrnostního programu IKEA FAMILY v ČR, který již přesáhl 1,1 milionu zákazníků.
„V uplynulém roce jsme pokračovali v dalším posilování pozice na českém trhu a navázali na pozitivní výsledky z předchozích let. Výše růstu dokonce trojnásobně předčila naše očekávání. Na českém trhu s bytovým zařízením sledujeme oživení, které je způsobeno rostoucím zájmem zákazníků o bytové zařízení a posiluje i vnímání důležitosti domova. Pozitivní trend podporuje i vyšší zájem Čechů o vlastní bydlení a nové byty,“ říká Marek Feltl, generální ředitel IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko, a dodává: „Těší nás, že stále více zákazníků oceňuje naši širokou nabídku řešení a produktů, které jim přinášejí kvalitu, funkci s přidanou hodnotou a pěkný design za nízké ceny. Právě tato kombinace naplňuje současné požadavky zákazníků.“
V loňském roce IKEA v ČR představila řadu novinek v čele se zcela novým kuchyňským systémem METOD, který si mezi zákazníky rychle získal oblibu. Dalšími oblastmi bytového zařízení s nejvyšším meziročním nárůstem zájmu zákazníků jsou sortiment venkovního nábytku, produkty Dětské IKEA, bezpečnostní řešení a výrobky a osvětlení LED. Tyto kategorie sortimentu meziročně zaznamenaly růst zájmu zákazníků v řádu desítek procent.
Více limitovaných kolekcí i investice do služeb zákazníkům
I pro nadcházející období plánuje IKEA ČR další rozvoj v řadě oblastí. „Chceme dále navyšovat náš podíl na českém trhu, investovat do zlepšení služeb zákazníkům a jejich zákaznických zkušeností i rozšiřovat naše podnikání,“ říká Marek Feltl. To podpoří i rozšiřování pestrosti a šíře nabídky výrobků za nízké ceny. IKEA ČR do sortimentu uvede více limitovaných a sezónních kolekcí a jako každý rok představí několik set produktových novinek. IKEA také jako jeden z firemních lídrů v oblasti udržitelnosti pokračuje v rozšiřování sortimentu udržitelných výrobků a bytových řešení, které jsou šetrné k životnímu prostředí a snižují výdaje domácností, i v dalších krocích firemní strategie udržitelného rozvoje „Dobré pro lidi i pro planetu (People & Planet Positive)”. IKEA ČR v rámci udržitelného přístupu k podnikání například vytřídí a posílá na recyklaci již více než 90 % odpadu, který v obchodních domech v ČR vzniká.
„Chceme též pokračovat v posilování pozice IKEA coby preferovaného zaměstnavatele a společnosti, která zaujímá přední postavení v oblasti udržitelného rozvoje, sociální problematiky i podpory místních komunit a organizací,“ doplňuje k plánům Marek Feltl. IKEA ČR v uplynulém roce podpořila několik desítek projektů a organizací pomáhajících dětem i zaměřených na environmentální vzdělávání dětí nejen financemi a produkty v hodnotě bezmála tři miliony korun, ale i znalostmi a zkušenostmi. Návrháři IKEA vybraným organizacím pomohli vyvořit příjemné a pěkné bydlení, které je šetrné k našemu okolí a pomáhá šetřit i finance. IKEA ČR byla též součástí celosvětových aktivit, jako je například Kampaň plyšových hraček, organizovaných nadací IKEA Foundation na podporu charitativních projektů.
Plné znění výroční zprávy IKEA Česká republika bude zveřejněno v lednu 2015.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva