Nejvíce službu využívali lidé v Praze a ve středních Čechách. Ředitelé pracovišť se shodují, že nejčastěji se klienti „přes počítač“ objednávají k řešení svých důchodových záležitostí (důchody starobní, invalidní, pozůstalostní). Online termín si rezervují především pro sepsání žádosti o důchod.
Služba online objednávek je klienty hodnocena pozitivně. Lidé přicházejí do úřadu v termínu a čase, který si sami vybrali, a jsou neprodleně odbaveni, neboť referentky pro ně již na základě objednávky mají připravené veškeré potřebné dokumenty a formuláře. To oceňují rovněž klienti, kteří přijíždějí do Čech ze zahraničí. Pro ně má online systém další nespornou výhodu – neobjedná je na pobočku v den českých státních a jiných svátků, který je v jejich zemi normálním pracovním dnem. Online systém ČSSZ mu takový termín prostě nenabídne.
Všichni klienti jsou prostřednictvím objednávkového systému informováni také o dokladech, potřebných a předkládaných k žádosti. Díky tomu přicházejí na jednání náležitě vybaveni a nemusejí dodatečně přinášet zapomenuté dokumenty na OSSZ. Na základě poskytnutého rodného čísla je rovněž možné zkontrolovat, zda má klient v pořádku dobu pojištění potřebnou pro přiznání důchodu. Pokud se zjistí nesrovnalosti, pracovníci OSSZ se rovnou s klientem dohodnou na doložení dalších potřebných dokladů. „Objednávání online jednoznačně zkvalitnilo proklientský přístup, klientům i pracovníkům OSSZ šetří čas, protože na jednání jsou obě strany dobře připraveny,“ zhodnotil službu ústřední ředitel ČSSZ prof. JUDr. Vilém Kahoun, Ph.D.
Využití služby online objednávky podle krajů, údaje k 31. 10. 2015
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva