Ten se vyznačuje zapojením partnerů – leteckých společností, nájemců, dodavatelů služeb a dalších. Součástí bylo i ověření uhlíkové stopy nezávislým auditorem. Ředitelka pro oblast životního prostředí a ESG Soňa Hykyšová přibližuje, jak samotné letiště ke snižování emisí přistupuje.
„V loňském roce jsme poprvé přijali dlouhodobý závazek v oblasti nákupu zelené elektřiny v podílu 60 procent s postupným nárůstem až do roku 2030. Zprovoznili jsme první fotovoltaickou elektrárnu na letišti, která se nachází na Terminálu 3, nakoupili jsme elektrovozidla Dacia Spring a v nákupech pokračujeme nadále a zároveň pokračujeme ve výměně osvětlení za LED a dalších projektech. Intenzivně také sledujeme vývoj v oblasti alternativních paliv, ať už jde o SAF (sustainable aviation fuel) nebo vodík.“
Letiště Praha snižuje emise oxidu uhličitého v průměru o tři až pět tisíc tun ročně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva