Tento týden jich ve vozovém letištním parku přibylo hned patnáct. Stejný počet plánuje pořídit také v příštím roce. Z letošních patnácti vozidel bude pět určených pro carsharing, zbytek najde využití v různých provozních složkách letiště. Další elektromobil Nissan slouží na letišti již čtyři roky v třídírně zavazadel.
„Nová letištní elektrická vozidla Dacia Spring způsobují třikrát méně emisí CO2 než například vůz podobného typu s benzínovým motorem a především nulové emise v místě vlastního provozu elektromobilů. Vzhledem k tomu, že Letiště Praha plánuje do roku 2030 pokrýt 100 procent spotřeby elektřiny z obnovitelných zdrojů, budou i elektromobily tankovat elektřinu s čistě nulovými emisemi CO2. V roce 2023 to bude minimálně 72 procent zelené elektřiny,“ říká Soňa Hykyšová, ředitelka pro Oblast životního prostředí, udržitelnosti a ESG na Letišti Václava Havla Praha.
Dosažení uhlíkové neutrality do roku 2030 je dlouhodobým cílem Letiště Praha. Proto od roku 2012 realizovalo již celou řadu úsporných projektů od výměny osvětlení, instalací nových kotlů, optimalizací provozu vzduchotechniky a další. Počínaje rokem 2019 využívá letiště rovněž elektřinu z obnovitelných zdrojů, a to nákupem zelené elektřiny, ale od roku 2022 nově i z vlastní fotovoltaické elektrárny, která bude zprovozněna na Terminálu 3. Za rok 2021 se podařilo snížit uhlíkovou stopu Letiště Praha o 72,5 procent oproti roku 2009. Dekarbonizace letiště je současně jedním z hlavních pilířů ESG strategie společnosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva