Lidé využili možnost zalyžovat si či se projít po dráze, zaujal i Winter Trial

24.01.2017 19:25 | Zprávy

Po celé úterý přijížděli lidé do areálu mosteckého autodromu. Využili jedinečné možnosti zdolat zasněžený velký závodní okruh pěšky či na běžkách. Řadu z nich také přilákalo psí spřežení musherky Soni Svobodové z Cínovce na Teplicku. Se svými čtyřmi kříženci severských plemen zdolala dráhu hned dvakrát.

Lidé využili možnost zalyžovat si či se projít po dráze, zaujal i Winter Trial
Foto: AUTODROM MOST
Popisek: AUTODROM MOST

Zasloužené pozornosti motoristických fanoušků se těšila zastávka účastníků mezinárodní dálkové rally veteránských vozidel The Winter Trial, kteří si to dopoledne rozdali v testu pravidelnosti na malém závodním okruhu na polygonu. Mnozí návštěvníci si nenechali ujít žádnou z nabízených podívaných.

Pro musherku a jej čtyřnohé svěřence bylo svezení po okruhu premiérou. „Jeli jsme pro zábavu. Pro pejsky to bylo něco nového, co dosud nezažili. Užili jsme si to. První kolo jsme spíše kopírovali trať okruhu. Psi jsou totiž zvyklí na lesní cesty. Při druhém už ale pochopili, že lepší to bude vedle dráhy, kde je více sněhu a lépe se jim běží,“ shrnula zážitek sympatická mladá žena.

Trasa letošního ročníku oblíbené soutěže historických automobilů The Winter Trial vede z Nizozemska přes Německo a Českou republiku do Rakouska. Měří 2 500 kilometrů. Startovní pole tvoří 57 posádek ze sedmi zemí.

Do Mostu se závod vrátil po čtyřech letech, trať si posádky pochvalovali. Smůlu si vybral Nizozemec Sybren van der Goot s vozem Datsun 240Z z roku 1971, který figuroval na průběžném druhém místě závodu. „Přijeli jsme na autodrom a 500 metrů před startem vložky na polygonu se rozpadl pohon alternátoru a roztrhl se řemen. Soutěž jsme si doposud užívali. Mrzí mě, že jsme se na rallyové trati polygonu nemohli svézt, vypadá velmi pěkně,“ litoval jezdec.

Winter Trial je první letošní akcí, na které se představí historické závodní vozy. Autodrom nabídne ještě další přehlídky veteránů, a to včetně motocyklů. Prestižní bude premiérový závodní víkend The Most Historic Grand Prix, jenž se uskuteční na velkém závodním okruhu 12. až 14. května. Diváci se mohou těšit na souboje jezdců v sériích FIA Lurani Trophy for Formula Junior Cars, HGPCA – vozy velkých cen z let 1930 až 1965, Triumph Competition and British HTGT a také HAIGO v kategorii historických cestovních vozů a formulí.

Velký okruh autodromu se veřejnosti znovu otevře už v sobotu 28. ledna, kdy pokračuje The Most Winter Challenge, tedy zimní jízdy po dráze vlastním vozem. Jeho součástí bude i jednokolový, odlehčeně pojatý závod LOUDA CUP. Ceny pro tři nejlepší účastníky dodá společnost Spoilercentrum. Zastupuje na tuzemském trhu několik zahraničních výrobců spoilerů, čiré optiky nebo například podvozkových částí. Provozuje také e-shop s tuningovými doplňky pro automobily.

Vítěz a závodníci, kteří protnou cílovou pásku na druhém a třetím místě, se tak mohou těšit na poukazy na nákup zboží v e-shopu firmy Spoilercentrum v hodnotě 1 000, 800 a 500 korun. „Každý z úspěšných jezdců získá také nástěnný kalendář společnosti AUTODROM MOST s fotografiemi s motivy motoristického sportu z limitované edice, který je zároveň pozvánkou na závody na autodromu v letošní sezoně, upřesnila eventová manažerka Veronika Raková.

The Most Winter Challenge se uskuteční za každého počasí. Více informací včetně organizace zimních jízd a jejich dalších termínů zájemci najdou zde.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:

12. – 14. 5. - The Most Historic Grand Prix
02. – 03. 6. - The Most RALLY #2
01. – 03. 9. – CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Žádné plánované odstávky elektřiny přes vánoční a novoroční svátky

11:12 ČEZ: Žádné plánované odstávky elektřiny přes vánoční a novoroční svátky

Jako každoročně, i letos stanovila ČEZ Distribuce zásady pro vypínání zařízení distribuční soustavy …