Lokomotiva Siemens Vectron zažila premiérovou jízdu s českým dopravcem
29.05.2013 16:21 | Zprávy
METRANS je největším operátorem v kombinované dopravě ve Střední a Východní Evropě se sítí vlastních poboček a terminálů v Česku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rakousku, ve Slovinsku a na Slovensku.
reklama
Od 30. dubna do 17. května na německých tratích vozil prostřednictvím své dceřiné společnosti METRANS Rail (Deutschland) kontejnerové vlaky se zapůjčenou lokomotivou Siemens Vectron. METRANS Rail se tak stal prvním českým dopravcem, který si nejnovější lokomotivu Siemens vyzkoušel v běžném provozu.
„Strojvedoucí se osobně seznámili s provozem a jízdními vlastnostmi tohoto stroje. Během května ujeli více než 10 000 kilometrů převážně na trati mezi Hamburkem a Mnichovem,“ uvádí Jiří Samek, generální ředitel společnosti METRANS.
Roman Kokšal z dopravní divize Siemens v České republice dodává: „Vlaky s kontejnery o hmotnosti až 1 700 tun táhla střídavá varianta lokomotivy Vectron o výkonu 6 400 kW.“
METRANS má dlouholeté zkušenosti s provozem dieselelektrických lokomotiv z produkce Siemens. V posledních letech si pořídil sedm strojů typu ER 20 Cargo. Ty mu umožňují nabízet rychlý a spolehlivý servis přepravy uceleného vlaku z terminálu na terminál bez nutnosti výměny lokomotivy během přepravy, tam kde infrastruktura železnice a terminálů vyžaduje použití nezávislé trakce. Nejnovější elektrická lokomotiva Vectron je vhodná jak pro nákladní, tak osobní dopravu na elektrifikovaných evropských tratích.
Vectron je novou generací interoperabilních lokomotiv, která jako první na světě získala certifikát shody s TSI a která je již schválená pro provoz v Německu, Rakousku, Švédsku, Polsku a v Rumunsku. Devizou lokomotivy Vectron je její variabilnost. To znamená, že v průběhu životnosti může být snadno doplněna o komponenty potřebné pro provoz v dalších zemích dle provozních potřeb zákazníka. Tím lze pohotově reagovat na nové obchodní příležitosti či měnící se stav infrastruktury.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.