„V ideálním případě by si řidiči měli pořídit známku alespoň s několikadenním předstihem. Budou mít jistotu, že vše proběhlo v pořádku a v případě potřeby mohou bez problémů ještě opravit chybně zadané údaje,“ doporučuje ministr dopravy Karel Havlíček.
I po půlroce stále platí, že nejvíce lidí nakupuje dálniční e-známky v e-shopu. „Pořízení je snadné. Zjednodušeně řečeno stačí zadat SPZ a vyplnit e-mail. Pokud chce někdo platit bankovním převodem, musí ale počítat s tím, že bude mít známku platnou nejdříve za 5 dní od úhrady,“ připomíná Martin Opatrný, mluvčí s. p. CENDIS, který je provozovatelem systému elektronických dálničních známek.
Někteří řidiči zkouší systém obcházet. Vjedou na zpoplatněnou komunikaci bez ní a známku kupují teprve, když před sebou uvidí hlídku Policie ČR či Celní správy ČR.
„Tenhle způsob je naivní. Ve většině případů totiž policisté pro kontroly využívají kamery na mýtných branách, řidič tedy hlídku ani spozorovat nemůže. Systém zaznamená přesně na vteřinu dobu nákupu. Pro naše hlídky je pak snadné vyhodnotit, zda motorista byl na zpoplatněné komunikaci s platnou známkou nebo nikoliv,“ upozorňuje plk. Michal Hodboď z Ředitelství služby dopravní police.
Podobné je to i s nákupem na čerpacích stanicích EuroOil. Přesto, že některé jejich pobočky jsou na zpoplatněných úsecích, výmluvy řidičů, že si pro známku právě jedou, opět neobstojí.
Nejčastěji motoristé při silniční kontrole argumentují tím, že mají firemní nebo půjčené vozidlo. I v takovém případě ale za jízdu bez dálniční známky odpovídá řidič, nikoliv majitel automobilu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.