V plánu je řada drobných dílčích krátkodobých opatření, která budou převážně souviset s napojením stavby a objízdných tras na stávající silnici I/4 (vjezdy/výjezdy).
Dvě delší omezení po celou stavební sezonu se čekají u Milína, kde je již zúžená silnice č. I/4 a dále u Mirotic, kde v dubnu začnou práce na rozšíření silnice na dálnici. Ostatní práce budou probíhat po celé trase mimo stávající provoz s uskutečněním dílčích provizorních přeložek a jejich napojením, které si opět vyžádá dílčí omezení provozu v řádu několika dní.
Běží rovněž zásadní přípravy celého stavebního území, které obnáší například odvoz odstraněné zeleně. Na konci léta je v plánu zakládání spodních staveb některých mostních objektů. V loňském roce už stavbaři udělali přípravné a terénní práce a první skrývky ornice, zapojili se také geodeti a archeologové. Letos začíná etapa, při níž budou stavební aktivity stále viditelnější.
Omezení budou i na I/4 mezi Chraštičkami a hranicí krajů
Opravy budou v letošním roce znovu probíhat také na silnici I/4. Počátkem dubna začaly práce na vozovce mezi Chraštičkami a hranicí Středočeského a Jihočeského kraje. Její současný stav bohužel nedovoluje počkat další tři roky, kdy má být hotova souběžně vedená dálnice. Využití silnice pro běžný provoz v kombinaci s dalším nárůstem nákladní dopravy obsluhující výstavbu D4 by způsobilo úplný rozpad vozovky.
Pracovat se bude souběžně na dvou úsecích tak, aby se celkový čas prováděných prací zkrátil na pět měsíců a jeden týden (5. duben–11. září 2022). Doprava v místě bude vedena kyvadlově v jednom pruhu a v kritických časech bude řízena prostřednictvím zaměstnanců stavby, kteří na dopravní situaci reagují mnohem pružněji než semafory.
Současně s rekonstrukcí I/4 je připravena též oprava silnice I/18 v lokalitě Bohutín-Havírna, která si vyžádá úplné uzavření spojnice mezi Příbramí a Rožmitálem pod Třemšínem. Při úplné uzavírce této části silnice I/18 by silnice I/4 sloužila jako oficiální objízdná trasa pro vozidla nad 7,5 tuny. Začátek obou akcí ve shodný čas se jevil jako rizikový a proto zatím dochází k odložení opravy I/18.
„Provoz na I/4 po zahájení rekonstrukce budeme monitorovat a pouze v případě, že to situace umožní, můžeme připustit další uzávěru,“ říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl a dodává: „Řidičům v každém případě doporučujeme, aby pro dálkové cesty mezi Prahou a Českými Budějovicemi využívali primárně silnici I/3 a dálnici D3, pro cesty z Prahy na západ Šumavy pak raději kombinaci dálnice D5 a silnice I/27.“
O projektu
Výstavba úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Novou Hospodou je historicky prvním projektem partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) při výstavbě a provozu dopravní infrastruktury. Řídí ho sdružení Via Salis francouzských firem VINCI Concessions, VINCI Highways a Meridiam. Investice zahrnuje dostavbu 32 kilometrů a modernizaci dalších 16 kilometrů již zprovozněných úseků. Stavba bude podle smlouvy hotova v prosinci 2024 a dalších 24 let ji má konsorcium provozovat. Zhotovitelem je společnost DIVia stavební, člen skupiny EUROVIA CS.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva