Morálku nespolehlivých obchodních partnerů hlídají účetní systémy

20.02.2013 14:40 | Zprávy

Nedobytné pohledávky od nespolehlivých partnerů jsou trnem v oku mnoha podnikatelů v České republice. Snížit toto riziko pomáhají i účetní systémy, které jsou právě pro tyto případy doplněny zajímavými funkcemi.

Morálku nespolehlivých obchodních partnerů hlídají účetní systémy
Foto: Martin Kovář
Popisek: Počítač, internet, klávesnice. Ilustrační foto.

Kupříkladu podnikatelé, kteří pracují se systémem od tuzemské společnosti PREMIER, mají nově k dispozici dvě výstražné funkce, které dokáží ohlídat kredibilitu obchodních partnerů. Ještě před vystavením objednávky či faktury systém rozpozná firemní subjekt v insolvenci nebo třeba i nespolehlivého plátce DPH. Včasné varování tak pomůže vybalancovat riziko nedobytných pohledávek i tvrdé sankce finančního úřadu. 

Zejména firmy s rozsáhlou základnou odběratelů, dodavatelů a spolupracujících subjektů se denně potýkají s problémem důvěryhodnosti druhé strany. „Ze zkušeností našich zákazníků víme, jak je tzv. lustrování schopnosti obchodních partnerů splácet své závazky a neustálá kontrola insolvenčního rejstříku v tomto případě časově náročnou, avšak nezbytnou činností,“ potvrzuje Boleslav Buzek, zakladatel a jednatel PREMIER system, a.s. Druhým častým problémem je neukázněnost obchodních partnerů při odvodu DPH. „Ze zákona přitom v tomto ohledu za své dodavatele ručí samotná firma a na firmy pak dopadají statisícové náhrady nebo sankce,“ doplňuje dále Buzek.

Na oba časté problémy se zaměřili vývojáři známého ERP systému PREMIER a přicházejí se dvěma unikátními funkcemi, které ohlídají problematické obchodní partnery zcela automaticky.

Nespolehlivý plátce DPH? Odhalen

Od února 2013 systém PREMIER automaticky testuje, zdali partner není nespolehlivý plátce DPH.

Tyto údaje automaticky eviduje na kartě dané firmy. Přibyla také automatická výstraha ještě před vystavením objednávky nebo faktury.  Údaje jsou čerpány při přidávání dokladů na pozadí, systém tak zbytečně nezdržuje zaměstnance při práci.

V případě potřeby lze tabuli vypnout v globálních nebo omezujících předvolbách. Nastavit lze i po kolika dnech údaje „zastarají“ a bude prováděn nový test. Standardně jsou přednastaveny tři dny.

Obchodní partneři v insolvenci se neskryjí

Další užitečnou funkcí PREMIER system, která přišla s novou verzí programu X4.2 již na přelomu roku, je automatické upozornění na insolvenci obchodního partnera. Při pořizování faktury probíhá stejně jako v předchozím případě na pozadí automatický test solventnosti vyhledáváním v insolvenčním rejstříku.

V případě potřeby PREMIER system uživatele upozorní skrze výstražnou hlášku. Barevná výstraha insolvence se následně kvůli přehlednosti objeví i na kartě obchodního partnera a ve všech jeho dokladech v systému.

O společnosti PREMIER system a.s.

Společnost PREMIER system a.s. vznikla v roce 1998 jako ryze česká firma s vlastním know-how. Nyní je předním producentem informačních a ekonomických systémů na tuzemském trhu. Nosným programem společnosti je výroba a distribuce vlastního stejnojmenného ekonomického informačního softwaru PREMIER system pro řízení podniků a firem. Produktovou nabídku doplňují nástavbové moduly a specializovaná řešení pro firemní procesy v téměř jakémkoliv oboru. Po dobu 14leté působnosti na trhu ČR a SR si společnost PREMIER system a.s. vypracovala přední pozici mezi poskytovateli informačních a ekonomických systémů pro menší a střední společnosti.

Tradice a úspěch firmy je založen především na výrobě kvalitních produktů s originálním prostředím a ovládáním, na flexibilitě firmy při řešení individuálních požadavků svých zákazníků, vysoké odborné kvalifikaci zaměstnanců. Stejně tak poskytování komplexních služeb, jejich kvalita a rychlá dostupnost směřuje k hlavnímu cíli společnosti, a tou je maximální spokojenost zákazníků a osobní přístup ke klientovi. Především spokojenost klientů a jejich doporučování je hlavním elementem dynamického růstu společnosti a jejího portfolia klientů. To činí více než 3 500 subjektů (tzn. více než 12 tisíc licencí). Dlouhodobé cíle firmy jsou založeny na poskytování našich produktů a služeb co nejširšímu spektru zákazníků v kategorii menších a středních společností. Budování dlouhodobého a oboustranně seriózního partnerství je další z hlavních cílů společnosti.

Více informací naleznete na http:///www.premier.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Budoucnost

Vážený pane Bartoši, dokázal jste nevídané a podle mě jste jeden z nejlepších politiků u nás. Zajímalo by mě, co máte v plánu dál? Funkci předsedy jste složil. Zůstanete ale i nadále v politice? A neuvažoval jste o kandidatuře na prezidenta?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …