Nová trakční napájecí stanice u Nymburku a spínací stanice u Poříčan zajišťují bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati

17.01.2017 21:50 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila rekonstrukci trakční napájecí stanice (TNS) Nymburk a výstavbu spínací stanice (SpS) Poříčany. Nová měnírna a spínací stanice jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a spolehlivého provozu na příslušných úsecích. Nezbytnost realizace této stavby vycházela především z rostoucích požadavků na energetické napájení železničních tratí.

Nová trakční napájecí stanice u Nymburku a spínací stanice u Poříčan zajišťují bezpečnější a spolehlivější provoz na klíčové trati
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Původní stanice byla před rekonstrukcí vybavena starší technologií a její technický stav neodpovídal nejnovějším evropským parametrům a standardům. Nová trakční napájecí stanice proto zajistila nejen spolehlivější zdroj elektřiny, ale navíc také zvýšila bezpečnost provozu. Její výkon tak v případě nouze umožní částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Předmětem projektu byla rekonstrukce technologické a stavební části TNS, areálových rozvodů nízkého i vysokého napětí, včetně připojení na trakční vedení. V rámci prací došlo k výstavbě nové provozní budovy v prefabrikovaném provedení. Pro potřeby dálkového dozoru a řízení z elektrodispečinku v Praze byla instalována nejmodernější technika, napojená na přenosové cesty a sdělovací zařízení.

Součástí stavby bylo i zřízení spínací stanice Poříčany pro potřeby zlepšení provozních stavů napájení trakčního vedení a zvýšení propustnosti 1. tranzitního železničního koridoru. Spínací stanice byla realizována včetně navazujících rozvodů vysokého a nízkého napětí a připojení na trakční vedení a sdělovací přenosové cesty.

Kompletní přestavba a modernizace objektu přispěla především ke zvýšení výkonu TNS v oblasti s ohledem na rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí. Realizací projektu rovněž došlo k zajištění požadavků na zvýšení spolehlivosti železniční dopravy v daných úsecích za všech okolností, ať už jde o vyšší provoz, nepříznivé klimatické podmínky či výpadky na sousedních napájecích stanicích.

Jedná se o fázovaný projekt, kdy I. fáze byla spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci OP Doprava 2007–2013 a spolufinancování II. fáze je schváleno v rámci OP Doprava 2014-2020. Předpokládané celkové náklady stavby činí 356 087 102 Kč bez DPH a plánovaný celkový příspěvek EU je ve výši až 252 839 993 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Zvýšení trakčního výkonu TNS, TNS Nymburk a SpS Poříčany

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

Elektrizace železnic, a.s.
Sudop Praha a.s.
OHL ŽS, a. s. 

Termín zahájení

12/2014

Termín dokončení

11/2016

Celkové náklady stavby

356 087 102 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

252 839 993 Kč

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

očkování

Dobrý den, chápu vás správně, že si myslíte, že za nárůstem předčasných a náhlých úmrtí je očkování? Proti čemu přesně? Proti covidu nebo i něčemu dalšímu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Nejnebezpečnější problémy v únikových cestách jsou nenápadné

19:39 HZS ČR: Nejnebezpečnější problémy v únikových cestách jsou nenápadné

Únikové cesty jsou v případě, že v budově vypukne požár, mnohdy jedinou nadějí na záchranu. Zároveň …