Budoucí prognózy jednoznačně mluví o rostoucí poptávce po pivu v dalších letech a současné ekonomické zotavení podporuje tento trend. Mladí obyvatelé Hongkongu přejímají západní styl pití alkoholu, netouží po ledajakém ležáku, ale mají v oblibě speciální piva. Ozvláště vysoká je poptávka po prémiovém ležáku a stoutu, neboť je vnímán jako zdraví prospěšný. V roce 2013 je spotřeba piva v Hongkongu odhadována na 74 millionů litrů, což představuje nárůst 5 milionů litrů oproti roku 2008.
Dynamicky se rozvíjí zejména segment mikropivovarů. „Současný trh je na míle odlišný od toho z počátku 90. let, kdy americký Samuel Adams a kanadské pivo Moosehead byli exotickým artiklem," říká Kateřina Zapletalová z Hongkongské rady pro rozvoj obchodu. Na trhu se objevilo množství společností, které dováží široký sortiment pivních speciálů. Mezi ně patří třeba i společnosti Hop Leaf a The Bottle Shop založené pivními nadšenci. „Hop Leaf loni více než zdvojnásobil své velkoobchodní tržby,” usmívá se jeho spoluzakladatel Jeff Boda. „Poptávka po pivních speciálech tu jednoznačně je, záleží, kam až poroste.”
První pivní hongkongský festival Beertopia se pořádal v roce 2012, jakožto reakce na silnou poptávku. Festival přilákal více než 6000 milovníků piva, kteří mohli ochutnat 250 vzorků z celého světa. Letos se mimo tento festival uskutečnily další festivaly piva a hudby s názvem Lan Kwai Fong. Dnes nabízí hongkongské hospody a restaurace svým návštěvníkům pivní speciály z USA, Belgie, Dánska, Japonska a dalších zemí po nepřetržitě po celý rok. Oblíbená restaurace The Globe utrží během dobré páteční noci více než 32 tis. USD. „Hongkongský trh s pivními speciály se zlepšuje na dvou frontách,” říká Patrick Gatherer, manažer The Globe. „Zaprvé je na trhu daleko více značek než kdykoli předtím a stále přibývají. Zadruhé lidé rádi zkouší nové věci, to je skvělé.”
Ne všechno jde ale hladce. „Častý problém je s místem na skladování a většina barů a restaurací nemá možnost skladování v chladu,” říká Laurie Goldberg ze společnosti AmeriCraft Imports. Dalšími úskalími jsou výhradní prodejní smlouvy, nedostatečné znalosti trhu s pivem a ilegální dovoz. Hongkongský pivní trh se dále musí vypořádat s rostoucí poptávkou po alkoholických koktejlech a s dostupností kvalitních zařízení na domácí vaření piva, jaké prodává internetový obchod Hong KongBeerEnthusiast.hk. Roste také konkurence mezi dovozci a distributory.
České pivo na tomto trhu však chybí. „Nedávno proběhla v Hongkongu ochutnávka Českobudějovického Budvaru a k dostání je i plzeňský ležák,” říka Kateřina Zapletalová. Potenciál asijského trhu je však o hodně větší a při dobře zvolené marketingové strategii si tradiční české pivo jistě najde své nadšence.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva