Povodí Vltavy: Práce na obnově plavebních hloubek jsou zcela v souladu se zákonem

06.05.2019 20:59 | Zprávy

Reakce na článek „Kverulant: Povodí Vltavy pomáhá likvidovat české přístavy“

Povodí Vltavy: Práce na obnově plavebních hloubek jsou zcela v souladu se zákonem
Foto: Povodí Vltavy
Popisek: Povodí Vltavy

Povodí Vltavy, státní podnik, reaguje tímto na řadu nepravdivých a zavádějících informací, obsažených ve výše uvedeném textu.

Především není pravda, že by za státní peníze soukromý majitel udržoval svůj vlastní majetek, jak uvádí autor článku. Vodní část ochranného přístavu Praha – Smíchov na Vltavě je totiž integrální součástí vodní cesty, jejímž správcem je státní podnik Povodí Vltavy (správce vodní části přístavu). Povinnost správce vodní cesty udržet plavební hloubky na vodní cestě vyplývá z ustanovení § 5 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů. Práce na obnově plavebních hloubek v ochranném přístavu Praha – Smíchov, které v současné době probíhají, jsou proto zcela v souladu se zákonem a jejich prováděním plní státní podnik Povodí Vltavy svou zákonnou povinnost. V této souvislosti připomínáme, že zhotovitel prací na obnově plavebních hloubek vzešel z řádného otevřeného zadávacího řízení dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, což lze samozřejmě doložit.

Je rovněž na místě připomenout, že správce vodní cesty oznámil majitelům a provozovatelům plavidel v ochranném přístavu Praha – Smíchov svůj záměr zahájit práce na obnově plavebních hloubek s více než tříměsíčním předstihem formou informačních letáků, které v přístavu rozmístil, a rovněž tiskovou zprávou, uveřejněnou na webu a na Facebookovém profilu státního podniku Povodí Vltavy. Zde, kromě jiného, správce vodní cesty zdůraznil, že sediment ze dna přístavního bazénu bude těžen plovoucími zařízeními z vodní hladiny a jeho odvoz bude probíhat za využití lodní dopravy, bez jakéhokoliv nuceného přemístění či vymístění v přístavu kotvících plavidel a zařízení mimo prostor přístavu. A že případná manipulace s kotvícími plavidly a zařízeními v přístavu může probíhat pouze na základě písemné dohody osoby oprávněné jednat jménem majitele tohoto plavidla, resp. plovoucího zařízení, a osoby oprávněné jednat jménem zhotovitele akce.

Konstatujeme, že v dosavadním průběhu výše uvedených prací jsme od řady majitelů a provozovatelů plavidel obdrželi pozitivní reakce a že komunikace s nimi probíhá ze strany správce vodní cesty bez problémů. Jiná věc je, že při užívání přístavu může existovat nedohoda mezi vlastníky či provozovateli plavidel a vlastníkem pozemků na březích ochranného přístavu Praha – Smíchov (správcem pozemní části přístavu). To je však právní vztah, do kterého správce vodní cesty nijak nezasahuje, protože mu to nepřísluší. Činnost správce vodní cesty ve prospěch řádného fungování ochranného přístavu Praha – Smíchov však nemůže být v žádném případě označována za „likvidaci českých přístavu“, jak lživě uvádí autor shora uvedeného článku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

20:16 Jihočeský kraj: Máme dvě Evropská města sportu 2025. Tábor a Jindřichův Hradec

Jihočeský kraj slaví dvojí úspěch na sportovním poli. Města Tábor a Jindřichův Hradec získala titul …