Pražská strojírna: Rekordní zakázka poputuje do plzeňské Vozovny Slovany

17.06.2021 16:09 | Zprávy

Tramvaje v právě rekonstruované Vozovně Slovany v Plzni budou jezdit po kolejových konstrukcích z výrobních hal Pražské strojírny. Právě ta dodává do Vozovny Slovany rekordní objem výhybek, čtyřsrdcovkových křížení, množství oblouků, skříní odvodnění, ukolejňovacích žlabů a dalších doplňkových výrobků. Jedná se jednoznačně o největší a nejvýznamnější zakázku Pražské strojírny letošního roku.

Pražská strojírna: Rekordní zakázka poputuje do plzeňské Vozovny Slovany
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Vozovna Slovany v Plzni právě prochází kompletní rekonstrukcí, protože její současný stav již dlouho nevyhovoval aktuálním potřebám provozu. První budova byla postavena už v roce 1943, kdy sloužila tramvajím s výrazně nižší hmotností. Právě proto je rekonstrukce nezbytnou investicí, jelikož dnešní tramvaje mají až šestkrát vyšší hmotnost než ty vyráběné v čtyřicátých letech.

Pražská strojírna dodá do Vozovny Slovany celkem 61 výhybek, 4 čtyřsrdcovkové křížení, oblouky, skříně odvodnění, ukolejňovací žlaby a další výrobky. Do Plzně se dodává postupně, celá zakázka bude rozdělena do celkem čtyř přejímek rozdělených v průběhu roku. Poslední část zakázky v letošním roce by měla být předána na podzim stavební firmě dle harmonogramu stavby. V příštím roce dodávky pokračují až do srpna 2022, kdy budou dodány poslední výhybky pro místa v zadní části vozovny, kde je nyní kvůli probíhající stavbě dočasný odstav tramvají.

„Jedná se o obrovskou zakázku, část naší výroby se jí od začátku roku věnuje v podstatě neustále. Zakázka je náročná nejenom termínem dodání a objemem, ale i technickým provedením. V nedávné době jsme investovali do navařovacího automatu, a bylo to právě kvůli takovýmto zakázkám, kde objednavatel požaduje na velké množství výhybek navařit tvrdonávary z důvodů zvýšení jejich životnosti. Díky navařovacímu automatu jsme schopni zakázky odbavit rychleji, navíc automat zaručuje vysokou kvalitu výrobků,“ vysvětluje Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Plzeňské městské dopravní podniky si navaření tvrdonávarů napřímo vyžádaly. Právě díky nim se životnost kolejových konstrukcí značně zvýší. Životnost nejvíce namáhaných výhybek u vjezdu a výjezdu se předpokládá až 20 let, ty méně namáhané ve vjezdech do jednotlivých lodí vydrží až 30 let. Díky tvrdonávarům se minimalizuje i potřeba údržbářských prací uvnitř vozovny. Tyto práce, jako například broušení a navařování, by totiž mohly poškodit lak a vzhled tramvají, které ve vozovně stojí. Minimalizace potřeby údržbářských prací je také výhodnější z provozního a bezpečnostního hlediska vozovny.

Po dokončení stavby bude vozovna jednou z technicky i architektonicky nejmodernějších vozoven v České republice.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

47. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

11:16 47. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se ve 47.…