Podle nejnovějšího průzkumu společnosti PayPal a agentury GfK plánuje většina Středoevropanů a Východoevropanů strávit svou letošní letní dovolenou v červenci a srpnu. V průměru jen 9 % již vycestovalo v první polovině roku a dalších 11 % čeká až na zářijové výprodeje. Druhé z uvedených období je oblíbené především v Polsku, zatímco Češi obvykle cestují jako většina v červenci či srpnu. Poměrně velká skupina obyvatel střední a východní Evropy se také rozhodla, že letos na dovolenou nepojede. Konkrétně toto rozhodnutí učinilo 15 % Poláků, 16 % Čechů, 24 % Řeků a 15 % Maďarů, přičemž uvedené hodnoty jsou srovnatelné s loňským rokem.
Hotely, kempy, rodinné domy nebo prázdninové byty?
Co se týká ubytování, má moderní turista na výběr z celé řady možností. Středoevropané a Východoevropané mají samozřejmě své lokální preference. Řecko má tradičně největší podíl (74 %) cestovatelů ubytovaných v hotelích. Polsko a Maďarsko častěji dávají přednost výhodám nezávislosti, kterou poskytují pronajaté apartmány a domy. V obou zemích je to nejoblíbenější volba (34 % Poláků a 33 % Maďarů). Popularita ubytování u přátel či příbuzných v České republice neustále klesá. V roce 2015 náš průzkum ukázal, že tuto možnost zvolilo 43 % Čechů, zatímco letos již jen 31 %.
Rozhodování o prázdninových cílech ovlivňuje řada faktorů, ve většině zemí je to především cena. Ta je nejdůležitějším parametrem pro 55 % Poláků, 47 % Čechů, 64 % Řeků a 61 % Maďarů. Češi také zohledňují názory a zkušenosti přátel (66 %), vzdálenost od turistických atrakcí (48 %) a oblíbenost mezi ostatními turisty (31 %). I když lokalizace a důvěryhodnost zvoleného webu jsou důležité, Češi také podrobněji zkoumají výhody a vybavení nabízené online. 40 % Čechů chce cestovat s dětmi, a ověřují nebo vyhledávají proto služby pro rodiny ve zvoleném místě, zatímco 18 % si chce s sebou vzít své domácí zvíře. Druhá z uvedených skupin tedy také zjišťovala, zda jsou příslušná zařízení přátelská vůči cestujícím se zvířaty. Ze všech národů střední a východní Evropy jsou Češi nejnáročnější, co se týká vybavení v místě ubytování, jako je televizor, žehlička na pokoji, pračka či prádelna apod. Tento faktor je důležitý pro 29 % z nich. Řekové upřednostňují malou vzdálenost do městských center, konkrétně tento aspekt zohledňuje 23 % z nich. Všechny dotazované národy také chtějí být během svého pobytu online a ověřují dostupnost připojení k Wi-Fi. To je důležité pro 52 % Poláků, 35 % Čechů, 55 % Řeků a 48 % Maďarů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva