ŘSD: Pravidelné koordinační schůzky v Ústeckém kraji

23.08.2019 21:28 | Zprávy

Setkání zástupců ŘSD ČR, Správy a údržby silnic Ústeckého kraje a policie s představiteli krajské samosprávy mají významný přínos nejen pro plánování investičních i neinvestičních akcí v regionu, ale zároveň také tvoří základ vzájemné spolupráce.

ŘSD: Pravidelné koordinační schůzky v Ústeckém kraji
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Poslední pravidelná koordinační schůzka se uskutečnila v sídle krajského úřadu Ústeckého kraje 20. srpna 2019. Za ŘSD ČR byl přítomen ředitel Chomutovské správy Martin Vidimský, vedoucí úseku výstavby Marek Sotona a vedoucí provozního úseku Vít Plechatý. Za Krajský úřad se jednání zúčastnil především náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek a vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Jindřich Franěk. Správu a údržbu silnic Ústeckého kraje zastupoval její ředitel Libor Tačner. Svého zástupce měla také dopravní policie.

Hlavním úkolem schůzky byla vzájemná informovanost o plnění plánu oprav a příprava či realizace investičních akcí v kraji. Mezi další body jednání patřilo například řešení nových odstavných míst pro kamiony poblíž průmyslové zóny Triangle, letní údržba, odstraňování problémových bodových závad nebo narůstající problém s odstavenými vraky u silnic. Ředitel chomutovské správy ŘSD ČR Martin Vidimský přítomné informoval o provedeném pasportu silnic I. třídy a prezentoval výsledky čtyřletých oprav. „Ve výborném stavu nyní máme 47 % silnic I. třídy. V dobrém a vyhovujícím stavu 11 %, nevyhovujících také 11 % a v havarijním stavu 31 %. Ročně opravíme v průměru 50 km silnic a počítáme s tím, že během následujících čtyř let se procento silnic I. třídy v havarijním stavu výrazně sníží,“ je přesvědčený Martin Vidimský. Zároveň dodal, že jsou provedené také pasporty protihlukových opatření.

Ve spolupráci se Správou a údržbou silnic Ústeckého kraje bude jak ŘSD ČR, tak Krajský úřad usilovat o efektivní řešení mimořádných událostí na dálnicích a silnicích I. tříd, kdy bude potřeba rychle reagovat na vyznačení objízdných tras po silnicích nižších tříd ve správě kraje, případně dotčených obcí.

Na jednání byla představena spolupráce ŘSD ČR s Fakultou dopravní při ČVUT ohledně zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Zejména chystaná realizace samostatných sjezdů s integrovanou deformační zónou zajímala zástupce dopravní policie.

Koordinační schůzky v letošním roce významně přispěly k tomu, že na území Ústeckého kraje prakticky nedochází ke kolizním situacím v rámci více oprav na jednom místě. „Dokážeme efektivně řešit problémy, které náš kraj z pohledu dopravy trápí. Jsem za tyto schůzky nesmírně rád a doufám, že spolupráce s ŘSD ČR bude takto pokračovat i nadále. Často a rád slýchám, že v Ústeckém kraji máme jedny z nejkvalitnějších silnic v republice. Na tomto renomé však musíme neustále pracovat,“ zkonstatoval jednání náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Milá Katko,

Slováci z KSS se přejmenovali na SDL, aby nedráždili generaci, která o KSS jen slyšela. Díky médiím dostala KSS Černého Petra a tak ji Weis , předseda KSS, přejmenoval na SDĽ. Teď jen málo lidí si vzpomene na KSS. Proč se nezkusíte přejmenovat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna získala prestižní ocenění v soutěži Exportér roku 2024 a umístila se mezi nejlepšími českými vývozci

7:23 Pražská strojírna získala prestižní ocenění v soutěži Exportér roku 2024 a umístila se mezi nejlepšími českými vývozci

Jubilejní 30. slavnostní ceremoniál soutěže Exportér roku opět ocenil nejlepší české exportéry. Praž…