RegioPanter získal od českého Drážního úřadu typové schválení

20.02.2013 10:45 | Zprávy

Nový český vlak RegioPanter vyvinutý společností Škoda Transportation a její dceřinou firmou Škoda Vagonka získal typové schválení. Vozidla mohou nyní přejít do vlastnictví Českých drah, které jimi zajišťují dopravní obslužnost v krajích už od poloviny září loňského roku v rámci zkušebního provozu s cestujícími.

RegioPanter získal od českého Drážního úřadu typové schválení
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Vlak RegioPanter

Získání typového schválení předcházela řada náročných zkoušek a testů. „Zkoušky jsme prováděli s několika tuzemskými i zahraničními akreditovanými zkušebnami. Tento náročný proces jednoznačně prokázal, že RegioPantery splňují požadované vlastnosti,“ říká Jiří Paruza, ředitel společnosti Škoda Vagonka.

Nové jednopodlažní jednotky zvyšují především kvalitu cestování na regionálních tratích České republiky. „První jednotky začaly sloužit ve zkušebním provozu s cestujícími už na podzim loňského roku. Za tu dobu vykázaly vysokou míru spolehlivosti. Tým našich techniků, vývojářů a konstruktérů prokázal, že dokáže v krátkém čase vyvinout a vyrobit špičkový stroj srovnatelný s výrobky našich největších světových konkurentů,“ říká Josef Bernard, generální ředitel Škoda Transportation. V současnosti bez větších problémů jezdí RegioPantery v pěti krajích České republiky, konkrétně v Olomouckém, Jihočeském, Pardubickém, Hradeckém a Ústeckém.

RegioPantery reprezentují novou, moderní éru cestování. Jsou to špičkově vybavené, technologicky vyspělé a především velmi spolehlivé vlaky, které zvyšují komfort cestujícím.  „Cestování RegioPanterem bude pro cestující pohodlné. Vlak je nízkopodlažní, což ulehčuje nástup nejen osobám se sníženou pohyblivostí tedy především vozíčkářům a seniorům, ale i cyklistům nebo maminkám s dětmi,“ dodává Jiří Paruza. Pro vozíčkáře je připravena nástupní plošina, nevidomí mají k dispozici speciální zařízení pro usnadnění orientace při nástupu. Vlaky jsou klimatizovány a jsou vybaveny zařízením pro WiFi připojení včetně zásuvek pro počítače. Samozřejmostí je moderní akustický a vizuální informační systém.

Kromě komfortu se zároveň zvyšuje i bezpečnost cestujících. „RegioPanter je totiž jedním z prvních vozidel svého typu, které plní přísné crashové normy TSI. Ty například určují, že konstrukce vlaku musí odolat například nárazu při rychlosti 110 km/h do těžkého nákladního auta zaklíněného na přejezdu,“ doplňuje Jiří Paruza. 

Nové elektrické jednopodlažní jednotky jsou vyráběny ve třech variantách ve vztahu k trakčnímu napětí: dvouvozová dvousystémová, třívozová dvousystémová a třívozová stejnosměrná. Soupravy jsou ve srovnání s dosavadními vlaky podstatně lehčí, a proto energeticky úspornější. Při brzdění navíc zajišťuje elektronika trakčních měničů návrat energie zpět do troleje, což představuje další obrovskou úsporu spotřeby. Vývoj těchto moderních vozidel znamenal přes 200 tisíc konstrukčních hodin a podílelo se na něm několik desítek vývojářů ze skupiny Škoda Transportation v Plzni i ostravské Vagonce.

Škoda Transportation

Škoda Transportation a.s. vznikla jako jedna ze společností navazujících na Škodu Plzeň a její tradici. Jedná se o největší firmu v oblasti kolejových vozidel v Česku. Škoda Transportation disponuje vlastním výzkumem a vývojem, díky kterému dodává na trh špičkové produkty. Zákazníkům nabízí elektrické lokomotivy (Škoda 109E), tramvaje (Škoda Elektra a Škoda ForCity), vozy metra, trolejbusy a komponenty pro kolejová vozidla. Své výrobky úspěšně dodává do řady českých i evropských měst. Více informací na www.skoda.cz/transportation.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

22:28 MHMP: Radní projednali a odsouhlasili návrh rozpočtu hl. m. Prahy na rok 2025

Hlavní město má v příštím roce hospodařit v rámci rozpočtu s objemem příjmů ve výši 110,92 miliardy …