SŽDC: Dvoudenní geologický workshop v rámci projektu česko-saské spolupráce

10.10.2019 9:10 | Zprávy

Dvoudenní workshop projektu Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko – Česká republika zaměřený na geologický průzkum se uskutečnil 8. a 9. října. Projektoví partneři a pozvaní hosté pod vedením geologů postupně navštívili více než desítku lokalit na obou stranách česko-německé hranice. Dosažené výstupy pomohou při přípravě vysokorychlostního spojení mezi metropolemi obou zemí.

SŽDC: Dvoudenní geologický workshop v rámci projektu česko-saské spolupráce
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Přeshraniční projekt je realizován v rámci Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014–2020 spolufinancovaného Evropskou unií. Jeho lídrem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Projekt má za cíl zintenzivnit a prohloubit spolupráci institucí za účelem podpory a rozvoje přeshraniční železniční dopravy mezi státy ležícími na obou stranách Krušných hor, a to také ve vazbě na připravovanou a plánovanou vysokorychlostní železniční trať z Drážďan přes Ústí nad Labem do Prahy.

Realizace činností projektu probíhá od roku 2017, kdy se v červnu uskutečnila v Ústí nad Labem jeho zahajovací konference. Od té doby se odborníci z obou stran hranice scházejí na pravidelných workshopech a konferencích, kde se navzájem seznamují s dosaženými výsledky.

V souběhu s Projektem pro rozvoj železniční dopravy Sasko – Česká republika již několik měsíců probíhají intenzivní práce společného projektového týmu se správcem německé drážní infrastruktury DB Netz pro přípravu nového železničního spojení Drážďany – Praha.

Komplexní vyhodnocení první etapy jednoznačně doporučilo změnu trasy nové vysokorychlostní trati mezi Prahou a Drážďany tak, aby bylo přímým zapojením trati obslouženo krajské město Ústí nad Labem, kde má vzniknout nové centrální osobní nádraží pro vlaky ze všech směrů. V druhé etapě studie se prověřují a vyhodnocují dílčí podvarianty návrhu. Prověřovaných technických a provozních modifikací je několik desítek, ať už se jedná o návrh krátkých nových spojek, alternativy překonání Labe v Ústí nad Labem nebo zavedení nových linek osobní dopravy.

Projekt pro rozvoj železniční dopravy Sasko – Česká republika se mimo geologických průzkumů soustředí také na dopravní a socioekonomické analýzy zaměřené na zlepšení propojení obou přeshraničních regionů. Dopravní část těchto analýz se zabývá maximalizací benefitů VRT Praha – Drážďany pro obyvatele příhraničních oblastí.

Říjnový geologický workshop se zaměřil na představení dílčích zjištění českých a saských geologů přímo v terénu. Projektový tým společně s dalšími partnery a zástupci tisku navštívil problematická místa ražby podkrušnohorského tunelu a místa plánovaných portálů tohoto tunelu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: hospodaření sektoru vládních institucí skončilo ve třetím čtvrtletí roku 2024 v deficitu

16:13 ČSÚ: hospodaření sektoru vládních institucí skončilo ve třetím čtvrtletí roku 2024 v deficitu

Saldo hospodaření sektoru vládních institucí skončilo ve třetím čtvrtletí roku 2024 v deficitu odpov…