Některé z nich začaly již loni a letos se dokončí, některé naopak začnou letos a budou pokračovat do příštího roku. Celkem chce Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos proinvestovat na tyto účely 110 milionů korun.
Největším projektem na východě Čech je oprava výpravní budovy v krajské metropoli Hradci Králové, která začala loni na podzim a skončí letos na jaře. Za celkem 35 milionů Kč se zde opravuje prosklené zastřešení a podhledy stropu haly výpravní budovy, na podzim by měla začít oprava omítek haly, připravuje se také renovace podlah v hale. Budova nádraží je památkově chráněná, což komplikuje zejména přípravu prací na podlahách v nádražní hale. „Z našeho pohledu musíme najít takové řešení, které zvládne současný provoz v hale, z pohledu památkové ochrany je preferováno řešení se zachováním částí původních podlah,“ popisuje náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola. Vše se bude realizovat za plného provozu nádraží, plánuje se pouze usměrňování proudu cestujících tak, aby se nepohybovali v pracovním prostoru.
Celkem 23 milionů Kč bude stát oprava výpravní budovy v Novém Bydžově, která začne ve druhé polovině letošního roku a skončí v roce příštím. Rekonstrukce se bude týkat nejen vnějšího pláště budovy, ale i vnitřních prostor, a to jak služebních, tak přístupných veřejnosti. Podobnou omlazovací kúrou projde také nádražní budova v Doudlebech nad Orlicí, vyjde na 14,7 milionu Kč. Během prvního pololetí letošního roku by měla skončit oprava výpravní budovy v Meziměstí, kde se omlazuje střešní krytina včetně klempířských prvků, obnovují vnější povrchy, omítky i dřevěné prvky a opravuje osvětlení. To vše za 9,5 milionu Kč. Z menších projektů pak můžeme uvést například opravu hydroizolace, WC, fasády a střechy v Lázních Bělohrad (6,5 milionu Kč), opravu služebních prostor výpravní budovy v Malých Svatoňovicích za 4,8 milionu Kč a opravu vnitřních prostor a přípojek budovy jaroměřského nádraží. V blízké době by se pak měly začít opravovat budovy v Nové Pace, Dvoře Králové nad Labem, Smidarech či Potštejně.
V sousedním Pardubickém kraji bude letos největším projektem celková oprava výpravní budovy včetně veřejně přístupných prostor v Přelouči, která začne ve druhém pololetí, potrvá do roku 2020 a bude stát 32,6 milionu Kč. Z větších nádražních budov v tomto kraji se připravuje rekonstrukce té v Žamberku či ve Vysokém Mýtě. A samozřejmě nesmíme zapomenout ani na výpravní budovu na hlavním nádraží v samotných Pardubicích. Její oprava je jednou z hlavních priorit SŽDC pro další léta v tomto regionu. Půjde o velmi náročný projekt a to nejen finančně. „V současné době probíhají jednání se složkami dráhy, s pardubickým magistrátem a s možnými nájemci, zvažují se dispoziční a technická řešení. Jsme v kontaktu s vlastníkem autorských práv Ing. arch. Miroslavem Řepou, zhotovitel projektu připravuje podklady pro jednání s orgány památkové ochrany,“ uvádí dále Tomáš Drmola. S ohledem na rozsáhlost objektu se předpokládají náklady v řádech stovek milionů korun. Stavba může začít nejdříve v příštím roce.
Největší plánované investice do nádražních budov v Královéhradeckém a Pardubickém kraji v letech 2018 a 2019 |
v mil. Kč |
---|---|
Hradec Králové* | 54,2 |
Přelouč | 32,6 |
Nový Bydžov | 23 |
Doudleby nad Orlicí | 14,7 |
Nová Paka | 12 |
Meziměstí* | 9,5 |
Lázně Bělohrad | 6,5 |
Malé Svatoňovice | 4,8 |
Jaroměř | 3 |
Česká Skalice | 2 |
*investice pokračující z roku 2017
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva