SŽDC začala oficiálně používat nové logo

02.02.2019 10:42 | Zprávy

Pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes nastal Den D, od kterého začala oficiálně používat nové logo. V rámci inovované firemní identity se nejpozději do pěti let změní celá vizuální stránka komunikace státní organizace. Ta se bude navíc prezentovat veřejnosti pod heslem (claimem). Bude znít: SŽDC. Dobrá správa.

SŽDC začala oficiálně používat nové logo
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

„SŽDC je významná a sebevědomá státní organizace, v níž hraje důležitou roli lidský element tvořený tisícovkami zaměstnanců. Tuto skutečnost zosobňuje i logo, které právě začínáme používat. Je součástí zcela nové vizuální identity, kterou se budeme prezentovat široké veřejnosti. Oslovovat ji budeme i novým heslem, či jak se dnes moderně říká – claimem. Ten umožňuje pozitivně obsáhnout poslání naší organizace prostřednictvím jednoduché a zapamatovatelné slovní hříčky. SŽDC je prostě dobrá správa české železnice,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

O nové vizuální identitě rozhodla Správní rada SŽDC v dubnu 2016. Následně došlo k vyhlášení výběrového řízení na zpracování nejen nového loga, ale také celého vizuálního stylu. V konkurenci renomovaných designových společností zvítězilo studio Marvil.

Nové logo bylo v červnu 2017 přihlášeno k Úřadu pro průmyslové vlastnictví jako ochranná známka. O několik měsíců později byla podána námitka proti jeho zapsání, která byla vypořádána vloni v listopadu. Celý proces vyvrcholil 27. prosince 2018, kdy bylo nové logo zapsáno jako ochranná známka SŽDC.

Koncept loga vychází ze symbolu Ž, který byl zvolen jako zkratka pro slovo Železnice. Nejlépe shrnuje jinak dlouhý a pro širší veřejnost obtížně zapamatovatelný název státní organizace. Centrum výzkumu klasického umění Oxfordské univerzity vybralo prostřednictvím Design Musea v Londýně logo SŽDC a její nový vizuální styl mezi 80 nejlepších projektů světa.

Proces implementace nového loga potrvá pět let a byl rozdělen do tří fází. Nejprve se objevilo na jízdních řádech, obchodních tiskovinách a reklamních předmětech SŽDC. Následovat bude zveřejnění elektronických šablon obchodních tiskovin včetně například vizitek. Nakonec přijde na řadu označení provozních a veřejných budov SŽDC, dále její nové webové stránky, uniformy pro zaměstnance a také kolejová vozidla ve správě státní organizace.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Skauti ve Verměřovicích mají zrekonstruovanou klubovnu

20:16 Nadace ČEZ: Skauti ve Verměřovicích mají zrekonstruovanou klubovnu

Skautský oddíl ve Verměřovicích se schází v nové klubovně. Na rekonstrukci přispěla Nadace ČEZ částk…