Sdružení dopravních podniků podepsalo společnou žádost o finanční podporu adresovanou Evropské unii

18.05.2020 18:47 | Zprávy

Evropská sekce Mezinárodní unie veřejné dopravy (UITP) spojila více než 80 nejvyšších představitelů dopravních podniků a měst, kteří vyzývají evropské instituce, aby zahrnuly sektor městské veřejné dopravy mezi ty, na něž se vztahuje plán obnovy Evropské unie pro řešení dopadů způsobené pandemií Covid-19.

Sdružení dopravních podniků podepsalo společnou žádost o finanční podporu adresovanou Evropské unii
Foto: sdp-cr.cz
Popisek: Sdružení dopravních podniků - logo

Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) se tak připojilo k největším poskytovatelům veřejné dopravy v Evropě, jakými jsou například belgický STIB, rakouský Wiener Linien, francouzský RATP, Metro Lisabon a mnoho dalších.

Městská, příměstská a regionální veřejná doprava hraje klíčovou úlohu při plnění mnoha politických cílů EU a cílů udržitelného rozvoje. Zároveň je její fungování zásadní pro oživení ekonomiky, tvorbu pracovních míst, sociální začleňování a zdraví obyvatel.

Pandemie Covid-19 silně zasáhla dopravní podniky napříč Evropou, ty české nevyjímaje. Pokles počtu cestujících dosahuje na některých místech až 90 %, přičemž zachování veřejné dopravy je pro fungování ekonomiky naprosto nezbytné. Již nyní je v českých městech velmi hustá automobilová doprava a s postupným uvolňováním opatření se dá čekat zahlcení měst auty. To, spolu s odlivem cestujících, snížením tržeb a naopak s požadavky cestujících na zachování odstupu ve vozech a zajištění maximální čistoty, dopadá negativně na finanční výhledy dopravních podniků. Zástupci dopravců v čele s předsedou UITP se proto obrací v otevřeném dopise na předsedkyni Evropské komise a předsedy Evropské rady a Evropského parlamentu s výzvou o zařazení městských dopravců do plánu evropské hospodářské obnovy.

„Ztotožňuji se s názory dalších 88 kolegů stojících v čele podniků nezbytných pro fungování regionální veřejné dopravy napříč celou Evropou a věřím, že je pro zachování kvality a rozsahu služeb v tomto sektoru nutné získat finanční podporu od Evropské unie,“ říká Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR, a doplňuje: „Dopravní podniky jsou vždy důležitým a stabilním regionálním zaměstnavatelem, který si nemůže dovolit šetřit náklady snižováním počtu zaměstnanců či dočasným zastavením provozu. Výše tržeb se ze dne na den dramaticky snížila, přičemž náklady se zvýšily o nákup dezinfekcí, ochranných pomůcek pro zaměstnance a další nezbytné výdaje.“

První dostupné údaje z různých evropských členských států ukazují, že ekosystém v odvětví osobní dopravy bude i nadále pandemií silně ovlivněn.

Přežití veřejné dopravy by mělo být prioritou pro osoby s rozhodovací pravomocí na evropské úrovni. Místní veřejná doprava musí být zahrnuta do jejich plánu hospodářské obnovy a musí zajistit, aby toto odvětví mohlo těžit z finanční podpory pro obnovu evropského hospodářství a aby přežilo a prosperovalo.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

COVID-19

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

koalice-opozice

Nejen vy, ale dost vašich kolegů kritizuje to, jak koalice přistupuje k vašim návrhům jako opozice. Upřímně, myslíte, že vy jste byli lepší, když jste vládli? Já mám dojem, že byste se celkově měli všichni zamyslet a začít víc spolupracovat. Jasně, jste soupeři, ale nemělo by jít v prvé řadě o blaho...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týden: 40

16:14 ČEZ číslo týden: 40

40 let uplyne od prvního zavezení paliva do 1. reaktorového bloku JE Dukovany.