„Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ říká ke konci omezení investiční náměstek Radomil Novák ze Správy železnic.
Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. „Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se soustředíme i na stavbu zcela nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ uvedl projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner.
Kompletní přestavbou prochází stanice Pardubice-Rosice nad Labem, kde se, podobně jako na zastávce Pardubice-Semtín, aktuálně budují podchody pro cestující. V traťovém úseku mezi Rosicemi a Stéblovou je hotový v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty, budují se protihlukové stěny. Nová zastávka Stéblová obec získává nová nástupiště a stanice Stéblová je už kompletně hotová.
Součástí prací jsou opatření k omezení dopadů účinku hluku z železniční dopravy i vyvolané úpravy pozemních komunikací a sítí technické infrastruktury. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva