Správa železnic vybrala zhotovitele stavby; vítěznou společnost ZASTŘEL tvoří Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Dokončení modernizace zmíněného úseku umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou. Hlavní stavební práce by měly začít na jaře příštího roku, dokončení akce se plánuje v závěru roku 2024. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují 3,1 miliardy korun.
Modernizaci a elektrizaci prvního úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic dokončí Správa železnic letos na jaře. Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a v Ostopovicích. Stavební práce se odehrávaly nejen v mezistaničním úseku a v samotné stanici Střelice, ale také několik set metrů za ní ve směru na Tetčice, kde vznikla první část dvoukolejné trati. Výstavba jejího pokračování se naplno rozběhne v příštím roce. Výsledkem obou stavebních etap bude přibližně 20 kilometrů modernizované trati z Brna-Horních Heršpic do Zastávky u Brna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva