Správa železnic vybrala zhotovitele druhé etapy elektrizace trati z Brna do Zastávky

13.04.2022 10:37 | Tisková zpráva

Už v letošním roce se rozběhnou první přípravné práce na elektrizaci trati ze Střelic do Zastávky u Brna, která bude spojena rovněž s výstavbou druhé koleje.

Správa železnic vybrala zhotovitele druhé etapy elektrizace trati z Brna do Zastávky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic vybrala zhotovitele stavby; vítěznou společnost ZASTŘEL tvoří Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Dokončení modernizace zmíněného úseku umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou. Hlavní stavební práce by měly začít na jaře příštího roku, dokončení akce se plánuje v závěru roku 2024. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují 3,1 miliardy korun.

Modernizaci a elektrizaci prvního úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic dokončí Správa železnic letos na jaře. Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a v Ostopovicích. Stavební práce se odehrávaly nejen v mezistaničním úseku a v samotné stanici Střelice, ale také několik set metrů za ní ve směru na Tetčice, kde vznikla první část dvoukolejné trati. Výstavba jejího pokračování se naplno rozběhne v příštím roce. Výsledkem obou stavebních etap bude přibližně 20 kilometrů modernizované trati z Brna-Horních Heršpic do Zastávky u Brna.

Náročným úkolem pro stavbaře bude zejména výstavba druhé koleje, která si vyžádá velký objem zemních prací. Kromě obnovy železničního svršku a spodku dojde k výstavbě trakčních stožárů a natažení trolejového vedení. Projekt zahrnuje rovněž rekonstrukci 11 mostů a 5 propustků. K vyšší bezpečnosti provozu přispěje moderní elektronické zabezpečovací zařízení, stejně jako rekonstrukce 8 přejezdů. Stávající traťová rychlost 80 km/h se po instalaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší až na 120 km/h. 

Rekonstrukcí projdou zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. Stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava, cestující budou využívat navazující zastávku Tetčice, jejíž nástupiště budou končit u stávajícího železničního přejezdu. Největší proměnou ale projde stanice Zastávka u Brna, kde se vybují dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště. Bezbariérové propojení nového podchodu a nástupišť zajistí výtahy. Nástupní hrany ve všech stanicích a zastávkách budou ve výšce 550 milimetrů nad kolejí, což umožní pohodlný nástup do vlakových souprav.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…