Během uplynulých měsíců prošlo osobní nádraží kompletní opravou vnějšího pláště včetně výměny oken, klempířských konstrukcí, zabezpečovacích prvků či elektroinstalace. „Součástí prací byla také úprava vstupů do objektu, nová je střešní krytina u všech přístavků. Opravy se dočkala i čekárna pro cestující, nový je venkovní i vnitřní mobiliář,“ uvádí generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Samozřejmě se zrekonstruovaly i veřejné toalety. Poměrně zachovalá střecha výpravní budovy prošla revizí, vyměnilo se pouze poškozené podbití.
Zdice jsou po Zadní Třebani dalším nádražím, které už má opravenou výpravní budovu v této části Středočeského kraje, konkrétně na trati mezi Prahou a Plzní. Ještě letos se opraví staniční budova v Karlštejně, na příští rok se pak chystá oprava nádražní budovy v sousedních Hořovicích a především pak zahájení rozsáhlé rekonstrukce berounského nádraží, u kterého se aktuálně dokončuje potřebná dokumentace pro stavební řízení.
Pokud jde o opravy dalších středočeských nádraží, tak již loni se opravily budovy v Dobříši, Rakovníku či Kostomlatech nad Labem. Letos je v plánu dokončit opravu výpravní budovy v železniční stanici Kutná Hora město, Příbram a zahájena bude oprava v Kolíně. Vedle rozsáhlých rekonstrukcí vybraných stanic probíhají na řadě míst drobné opravné práce. Po roce 2020 by pak měly podle plánu začít velké rekonstrukce kralupského, nymburského a mladoboleslavského nádraží. U každého z těchto tří nádraží se budou plánované investice pohybovat v řádech desítek milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva