V loňském roce zemřelo na silnicích České republiky 738 osob. Počet obětí tak meziročně narostl o 50, tj. 7,3 procenta. Naopak poklesl počet těžce zraněných, a to z 2 762 na 2 540. V Libereckém kraji zaregistrovaly statistiky nehod 23 usmrcených, o 5 osob méně než v roce 2014. Rozdíl činí bezmála 18 procent. Naopak se zvýšil počet těžce zraněných, a to ze 116 na 122. Stále to jsou ale hrozivá čísla. Klíčem k dalšímu snižování následků dopravních nehod jsou systémový přístup a konkrétní preventivní aktivity na regionální úrovni.
Pozice České republiky v rámci Evropské unie se meziročně významně zhoršila. Zatímco v roce 2014 u nás zemřelo 65 osob na milion obyvatel, loni jich bylo již 70. Ve stejném období se daný ukazatel v rámci celé EU28 zvýšil z 51 na 51,5. Rozdíl oproti průměru EU tak v ČR narostl z 27 na 36 procent. Naše silnice se tak staly rizikovějšími. Státy, jejichž silnice trvale patří k nejbezpečnějším, dokazují, že řešení existuje. Podmínkou je ovšem systémový a celostní přístup k problematice bezpečnosti silničního provozu, samozřejmostí je i zapojení krajů a obcí. To u nás však doposud chybí.
Cyklus Dopravních snídaní s BESIPEM napoví, jak vykročit žádoucím směrem

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva