Strojvedoucí LEO Express jsou připraveni

09.10.2012 17:13 | Zprávy

První desítka strojvedoucích společnosti LEO Express udělala poslední povinný krok předtím, než začne plně řídit moderní soupravy tohoto nového vlakového dopravce. Úspěšně totiž absolvovala odbornou zkoušku znalosti vnitřních předpisů dopravce a také provozovatele dráhy (Správy železniční dopravní cesty).

Strojvedoucí LEO Express jsou připraveni
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

„Provoz našich vlaků na trase mezi Prahou a Ostravou bude zajišťovat okolo 20 strojvedoucích. Těchto devět již k LEO Express nastoupilo, další nás posílí postupně do konce roku. Neměli jsme problémy s jejich náborem, hlásili se sami. Láká je hlavně možnost pracovat na zcela nových moderních soupravách, často je to i touha po změně. V tuto chvíli zaměstnáváme vesměs zkušené strojvedoucí, kteří dříve pracovali u jiných železničních dopravců. Zacvičujeme již ale i tři zcela nové strojvedoucí, mezi nimi jednu ženu,“ říká Jan Paroubek, provozní ředitel LEO Express, který se také aktivně podílí na zkouškách vozidel, výcviku strojvedoucích a byl zároveň tím desátým přezkoušeným strojvedoucím.

Jeho slova potvrzuje i Tomáš Král, strojvedoucí-instruktor LEO Express: „Dříve jsem dlouhá léta působil u národního dopravce. Když se na dopravním trhu objevila nová mladá dynamická společnost LEO Express, taková ´štika v rybníce´, neváhal jsem. Tato firma mi nejen ochotně nabídla uplatnění nabytých zkušeností a možnost podílet se na jejím rozvoji, ale především trofej v podobě řízení zbrusu nově vyrobených švýcarských elektrických jednotek řady 480 na relaci Praha – Bohumín. Je to jako vyměnit ojeté auto za nové. Strojvedoucí LEO Express se musí naučit jiný způsob ovládání, než na který byl zvyklý z českých lokomotiv. Vím ale určitě, že řídím nejkrásnější a nejdůležitější vlak v mém životě,“ zdůrazňuje nadšeně Tomáš Král.

Strojvedoucí – to je pravý „pán“ vlaku. Především řídí samotný vlak a stará se o něj z technického hlediska. Přitom průběžně komunikuje se zbytkem palubní posádky. Zajišťuje také vedení vlaků, provádí výchozí a konečné technické prohlídky vozidel. Průběžně sleduje technický stav přidělených souprav a v případě potřeby objednává jejich opravy, popř. drobné opravy provádí sám. V případě mimořádností v provozu či jiné potřeby aktivně komunikuje s dispečerem LEO Express a dispečery provozovatele dráhy.

LEO Express již od léta pilně cvičí také své první stevardy a stevardky, dispečery, operátory call centra a pokladní. Počet členů vlakových posádek a dalších pracovníků nezbytných pro prosincový rozjezd dopravy společnosti LEO Express mezi Prahou a Ostravou přesáhne na konci roku 2012 stovku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: LEO Express

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

Milovníci Ruska

Podle vás jsou v Europarlamentu pro smích a považujete za smutné, že tam vůbec milovníci Ruska jsou. Ale oni tam jsou proto, že je lidé volili. Zamýšlela jste se nad tím proč? A jestli ano, k čemu jste dospěla? I třeba u nás je pořád dost obdivovatelů Ruska a komunistů.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražské služby se na nadcházející zimu připravily takřka přes noc

22:28 Pražské služby se na nadcházející zimu připravily takřka přes noc

Pracovníci Pražských služeb dotahují poslední šroubky a dodělávají maličkosti. Techniku, vybavení i …