„Provoz našich vlaků na trase mezi Prahou a Ostravou bude zajišťovat okolo 20 strojvedoucích. Těchto devět již k LEO Express nastoupilo, další nás posílí postupně do konce roku. Neměli jsme problémy s jejich náborem, hlásili se sami. Láká je hlavně možnost pracovat na zcela nových moderních soupravách, často je to i touha po změně. V tuto chvíli zaměstnáváme vesměs zkušené strojvedoucí, kteří dříve pracovali u jiných železničních dopravců. Zacvičujeme již ale i tři zcela nové strojvedoucí, mezi nimi jednu ženu,“ říká Jan Paroubek, provozní ředitel LEO Express, který se také aktivně podílí na zkouškách vozidel, výcviku strojvedoucích a byl zároveň tím desátým přezkoušeným strojvedoucím.
Jeho slova potvrzuje i Tomáš Král, strojvedoucí-instruktor LEO Express: „Dříve jsem dlouhá léta působil u národního dopravce. Když se na dopravním trhu objevila nová mladá dynamická společnost LEO Express, taková ´štika v rybníce´, neváhal jsem. Tato firma mi nejen ochotně nabídla uplatnění nabytých zkušeností a možnost podílet se na jejím rozvoji, ale především trofej v podobě řízení zbrusu nově vyrobených švýcarských elektrických jednotek řady 480 na relaci Praha – Bohumín. Je to jako vyměnit ojeté auto za nové. Strojvedoucí LEO Express se musí naučit jiný způsob ovládání, než na který byl zvyklý z českých lokomotiv. Vím ale určitě, že řídím nejkrásnější a nejdůležitější vlak v mém životě,“ zdůrazňuje nadšeně Tomáš Král.
Strojvedoucí – to je pravý „pán“ vlaku. Především řídí samotný vlak a stará se o něj z technického hlediska. Přitom průběžně komunikuje se zbytkem palubní posádky. Zajišťuje také vedení vlaků, provádí výchozí a konečné technické prohlídky vozidel. Průběžně sleduje technický stav přidělených souprav a v případě potřeby objednává jejich opravy, popř. drobné opravy provádí sám. V případě mimořádností v provozu či jiné potřeby aktivně komunikuje s dispečerem LEO Express a dispečery provozovatele dráhy.
LEO Express již od léta pilně cvičí také své první stevardy a stevardky, dispečery, operátory call centra a pokladní. Počet členů vlakových posádek a dalších pracovníků nezbytných pro prosincový rozjezd dopravy společnosti LEO Express mezi Prahou a Ostravou přesáhne na konci roku 2012 stovku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express