Město Krupka se dopustilo přestupku, když povolilo na území města provozování sázkových her pouze na místech stanovených s účinností od 1. 1. 2014 v obecně závazné vyhlášce č. 1/2013, aniž by výběr adresních míst provozování provedlo na základě objektivních, nediskriminačních a předem známých kritérií. Svým postupem město narušilo bez objektivně ospravedlnitelných důvodů v období od 1. 1. 2014 do data vydání prvostupňového rozhodnutí hospodářskou soutěž na trhu provozování sázkových her, loterií a jiných podobných her a na trhu provozování provozoven, v nichž mohou být sázkové hry, loterie a jiné podobné hry provozovány území města Krupky zvýhodněním soutěžitelů, kteří mohou na povolených adresních místech nadále provozovat loterie a provozovny k účelu provozování loterií.
Předseda Úřadu se sice plně ztotožnil s účastníkem řízení, že schválení vyhlášky sledovalo legitimní cíl, který však město naplňovalo způsobem, jenž je v rozporu se zákonem o ochraně hospodářské soutěže. Nebylo především schopno vysvětlit a prokázat, proč a na základě jakých objektivních kritérií se rozhodlo vybrat čtyři konkrétní adresní místa, na nichž provozování loterií a sázkových her povolí.
Předseda rovněž odmítl námitky na neoprávněný zásah do práva na samosprávu, když uvedl, že rozhodnutí Úřadu v žádném případě nemíří do sféry účinnosti či platnosti obecně závazné vyhlášky. Výsledkem kontrolní činnosti Úřadu nad orgány veřejné správy může být pouze sankční rozhodnutí, které samo o sobě nemá vliv na platnost či účinnost dotčeného aktu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva