Více než pětina společností projevuje předběžný zájem o budoucí koupi elektromobilů nebo instalaci dobíjecí stanice a přibližně každá sedmá firma o tom reálně uvažuje již v dohledné době. To jsou zjištění průzkumu realizovaného společností Liberal Consulting mezi více než sto firmami v Česku.
Firmy všeobecně očekávají, že masivní produkce vozidel na elektrický pohon bude odpovědí automobilek na omezené a stále se ztenčující zásoby fosilních paliv. Proto bedlivě sledují informace, jež se v médiích i jinde objevují, některé společnosti již vyzkoušely zapůjčený elektromobil a v převážné většině byly spokojeny.
Současně si zástupci firem uvědomují, že dalšímu rozvoji elektromobility dosud brání řada překážek. Mezi výhradami, které nejčastěji uvádějí, je omezený výběr elektrovozů (značek i typů), jejich stále poměrně vysoká cena, omezený dojezd či nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Nové obchodní modely, pokračující rozvoj technologií a snižující se cena elektromobilů však dávají reálnou naději, že tyto překážky budou brzy překonány a dojde k opravdovému boomu v této oblasti.
„Vláda a odpovědné instituce mohou významně stimulovat rozvoj elektromobility, zejména ve větších městech, kde jsou přínosy pro životní prostředí nejhmatatelnější. Například zavedením vozidel na elektrický pohon ve službách, které jsou občanům a firmám poskytovány prostřednictvím státních podniků či organizací. Dále využíváním evropských fondů na projekty podporující ochranu životního prostředí a také definicí elektromobility jako odvětví blízké budoucnosti, jež může díky inovacím a vývoji nových technologií hrát důležitou roli pro zvyšování konkurenceschopnosti ČR,“ prohlásil předseda Unie elektromobility Svatoslav Novák.
Uvedený průzkum byl uskutečněn v České republice mezi více než stovkou společností z různých oborů (dohromady 104 firem).
Jednotlivá zjištění přehledně:
- 60 % firem projevuje vážný zájem o informace týkající se elektromobility.
- 22 % firem projevuje předběžný zájem o budoucí nákup elektromobilů či instalaci dobíjecích stanic v rámci jejich obchodní činnosti – ať již pro své vlastní potřeby nebo pro komerční využití.
- 14 % firem reálně zvažuje nákup elektrovozů či instalaci dobíjecích stanic – pro své vlastní potřeby nebo komerční účely.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva