Veřejný ochránce práv: Zavedení nezávislého stížnostního mechanismu v sociálních službách mohou působit jako prevence

20.06.2021 13:23 | Zprávy

Veřejný ochránce práv opakovaně – a dosud neúspěšně — vyzývá zákonodárce k vytvoření dalších pojistek proti špatnému zacházení s klienty sociálních služeb a pacienty ve zdravotnických zařízeních.

Veřejný ochránce práv: Zavedení nezávislého stížnostního mechanismu v sociálních službách mohou působit jako prevence
Foto: ochrance.cz
Popisek: Veřejný ochránce práv - logo

U příležitosti Světového dne proti násilí na seniorech upozorňujeme na dvě legislativní doporučení, která se v minulých letech opakovala: zavedení nezávislého stížnostního mechanismu v sociálních službách a definování přestupku „špatného zacházení“.

Senioři jsou velmi často ve zranitelném postavení. Ať už coby klienti sociálních služeb nebo jako pacienti ve zdravotnických zařízeních mohou být vystaveni zásahům do jejich soukromí, bezpečí a integrity nebo jinak ponižujícímu zacházení. I když takové jednání nemusí vždy dosahovat intenzity trestného činu, může přesto jít o závažný zásah do lidské důstojnosti. Dosud ale není možné takové zásahy do práv těchto lidí postihnout. Proto by měl podle ombudsmana vzniknout nový přestupek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: V Temelíně letos vnikne 86 dobíjecích míst pro elektromobily

8:56 ČEZ: V Temelíně letos vnikne 86 dobíjecích míst pro elektromobily

Přesně 86 dobíjecích míst letos vznikne v Jaderné elektrárně Temelín. Půjde o stanice určené pro dob…