Začátkem prosince se na Kontaktní pracoviště Úřadu práce ČR v Židlochovicích dostavil asi šedesátiletý klient, aby si zde vyřídil své záležitosti.
Po chvíli se ozvala z čekárny rána. Celkem čtyři úřednice vyběhly z kanceláře, aby se podívaly, co se stalo. Když uviděly ležet
Zaměstnankyně ÚP ČR začaly okamžitě provádět střídavě masáž srdce, kontrolovaly jeho dech i puls. Zároveň byly v kontaktu s operátorem záchranné služby, který jim po telefonu radil, jak postupovat. V době, kdy muž nabyl vědomí, dorazila na místo sanitka a lékař z nedalekého zdravotnického zařízení. V nemocnici klient, který podle lékařské zprávy prošel zástavou srdce, podstoupil operaci, při níž mu lékaři voperovali kardiostimulátor. Několik dní poté se na pracoviště dostavila jeho manželka a oznámila úřednicím, že její muž je v pořádku a v domácím ošetřování.
„Jen díky rychlé reakci těchto zaměstnankyň se tak podařilo zachránit život člověka, který by v opačném případě s největší pravděpodobností zemřel, a za to jim patří velký dík,“ vyzdvihuje ředitel Krajské pobočky ÚP ČR v Brně Josef Bürger. „Tento počin, byť je naší občanskou povinností poskytnout první pomoc, svědčí o vysokém morálním kreditu zaměstnanců tohoto pracoviště a já si jich za to nesmírně vážím,“ dodává ředitel Kontaktního pracoviště ÚP ČR v Židlochovicích Ondřej Plhal.
„Naše reakce byla naprosto spontánní a věříme, že by se takto zachoval každý z našich kolegů. Ten pocit, že jste zachránili něčí život, rozhodně stojí za to,“ uzavírají shodně všechny kolegyně, které se podílely na záchraně života klienta.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva