Spotřebitelská organizace dTest při té příležitosti provedla průzkum veřejného mínění, který odhalil, že pojem hromadné žaloby je obecně známý a každý třetí Čech se setkal s neférovým jednáním, které se dalo řešit podáním hromadné žaloby.
Právní institut hromadných řízení posiluje práva spotřebitele a poskytuje efektivní nástroj, jak se bránit neférovým praktikám a účinně vymáhat vzniklou škodu. Využívat jej mohou v různých formách obyvatelé 19 evropských zemí, v Česku však stále chybí. „I proto jsme v létě spustili kampaň Za hromadné žaloby, braňme se společně! Cílem naší aktivity je vysvětlit široké veřejnosti přínos tohoto právního nástroje a vyzvat politiky, aby se zasadili o přijetí příslušného zákona. Po pouhých čtyřech týdnech od spuštění kampaně ji podpořilo více než 10 tisíc osob a další přibývají každým dnem. Svědčí to o vůli po změně ze strany spotřebitelů, což potvrdily i výsledky průzkumu veřejného mínění, který jsme v této věci realizovali,“ říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Průzkum provedený externí společností odhalil, že 85 % z 1088 dotázaných, bez rozdílu věku, místa bydliště nebo vzdělání, pojem hromadné žaloby zná. Každý třetí z oslovených také potvrdil, že se setkal se situací, která by se dala řešit podáním hromadné žaloby.
Zdroj: Průzkum veřejného mínění zpracovaný pro dTest v září 2020.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva