Pražští radní chtějí, aby městské firmy a organizace neinzerovaly svou reklamu na tzv. dezinformačních webech. Svou výzvu zakládají na iniciativě jakéhosi spolku s názvem Nelež. Ten údajně založilo několik marketérů a pracovníků v reklamních agenturách, kteří prý chtějí bojovat proti dezinformacím.
Radní pro kulturu Hana Třeštíková z politického projektu Praha Sobě k věci řekla: „Dnes jsme na radě jednomyslně schválili, že výzva půjde na všechny městské společnosti, aby se přidaly k tomu, že nebudou inzerovat na dezinformačních webech. Myslím si, že je to z naší strany symbol, kdy se snažíme ukázat, že fake news a dezinformace nepatří do veřejného prostoru a městský zadavatel reklamy nebude podporovat tyto weby.“
Jako první se k výzvě připojila městská firma Prague City Tourism, která v případě zájmu prý poskytne ostatním pražským společnostem know-how i právní pomoc.Většina z dvanácti společností, ve kterých má hlavní město stoprocentní podíl, se zatím k iniciativě nevyjádřila, ale z dostupných informací vyplývá, že žádná z nich doposud stejně na těchto tzv. dezinformačních webech neinzerovala.
Spolek Nelež se tedy v podstatě zabývá tím, že si vybírá firmy, organizace nebo spolky, které následně vyzývá, aby neinzerovaly na dezinformačních webech. Dosud se údajně k jeho výzvám přidalo na 137 firem a 43 komunikačních a mediálních agentur.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: AZy