„Se po*rali, d*menti.“ Kus Prahy zavřen. Piráty a spol. Vyvalily se žluč i informace

25.05.2020 7:53 | Zprávy

Doprava na Smetanově nábřeží v Praze je zase o něco „klidnější“ a na místě, kde dříve jezdila auta, jsou nyní zahrádky místních podniků. Podle náměstka pro dopravu a A2larmu jde o posun do 21. století. Podle mnoha komunálních politiků a jiných osobností jde o pirátskou zvůli a neschopnost. Zazněly ironické pochvaly, sprostá slova i vzpomínky na Pavla Béma. A také perličky z jednání zastupitelstva. „Nájemce jedné ze čtyř provozoven (kterým by uzavřením vznikl zadarmo unikátní prostor pro zahrádky) zkoprnělým zastupitelům sdělil, ať se moc nevybavujou a koukaj nábřeží uzavřít, protože on už si nakoupil stolky a židličky,“ informoval člen pražské ODS.

„Se po*rali, d*menti.“ Kus Prahy zavřen. Piráty a spol. Vyvalily se žluč i informace
Foto: Repro Youtube
Popisek: Zdeněk Hřib z volebního videa Pirátů

Již 19. května se pirátský primátor Zdeněk Hřib na Facebooku tázal, zda má být ze Smetanova nábřeží pěší zóna. „Podle mě si tohle místo zklidnění zaslouží. Aby tu mohli lidi chodit posedět na zahrádky, odpočinout si nebo si užít pěkné výhledy na Vltavu a panoramata Prahy,“ tvrdil. A podle svého názoru se také zařídil, když nechal zavřít jízdní pruh ve směru od Národního divadla po konec parku Národního probuzení.

Zdůvodnění? „Chceme tak podpořit místní gastro podnikatele, kteří teď prodělávali ztráty během koronakrize. Teď tady budou moci mít předzahrádky. Radní pro kulturu Hanka Třeštíková tady dále chystá kulturní program, takže se máte na co těšit. Smysl to dává i dopravně. Blanka se stavěla, aby odlehčila právě dopravě v centru. Tohle by mohl být začátek. Jak říká kolega Scheinherr, můžeme si to dovolit. Jen 15 % lidí, kteří se tu objeví, jede autem. Úsek se dá navíc objet po Divadelní nebo Karoliny Světlé. Takže není důvod čekat. Už je načase, aby Praha dohnala trendy světových metropolí,“ zdůvodnil Zdeněk Hřib rozhodnutí, které se rozhodl potvrdit si anketou. V té se 5,1 tisíce uživatelů vyjádřilo pro pěší zónu, 1,4 tisíce proti.

„Chceme z našeho města udělat moderní evropskou metropoli a včera jsme k tomu svedli bitvu na zastupitelstvu. To by jeden neřekl, jak těžké je posunout se přemýšlením do jednadvacátého století. Do časů, kdy moderní evropská města už dávno nechápou své ulice a bulváry jako koridory pro nekonečné proudy aut, ale jako místa, kde žijí, dýchají a prožívají své starosti a radosti lidé. Jako místa, kam se chodí na procházku, kde si třeba mohou hrát děti,“ zdůvodňoval opatření zmíněný náměstek pro dopravu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kas

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…