Aktivisté nadužívají zákony. Více než občany, kterým burácí kamiony pod okny, je zajímá křeček nebo strom, předseda sdružení pro rozvoj dálnic a silnic na Moravě to vidí jasně

17.03.2020 19:20 | Zprávy

Předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš poskytl rozhovor regionálnímu listu Dobrý den s kurýrem, který pokrývá především dění na Slovácku. Věnuje se v něm problematice rozvoje dálnic a silnic v regionu.

Aktivisté nadužívají zákony. Více než občany, kterým burácí kamiony pod okny, je zajímá křeček nebo strom, předseda sdružení pro rozvoj dálnic a silnic na Moravě to vidí jasně
Foto: Daniela Černá
Popisek: Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a Ladislav Dudáš, podpředseda představenstva NDS SR

Lukáš, někdejší hejtman Zlínského kraje a rovněž krajský zastupitel, v něm předkládá svůj úhel pohledu na to, proč v Česku a na Moravě trvá tak dlouho dobudovat dálniční síť, a rovněž zejména na to, jaká je situace kolem rozvoje dopravní infrastruktury v regionu v současnosti.

„Vládne u nás alarmující stav. Česká republika zaujímá v mezinárodním srovnání až 150. příčku ze 190 hodnocených zemí, co se týká délky času potřebného k povolení stavby,“ říká Libor Lukáš. „To se samozřejmě projevuje i v rámci přípravy dálnic v oblasti Moravy,“ říká Lukáš s tím, že jeho sdružení na „tento nenormální stav pravidelně upozorňuje a nabádá k radikálním změnám v této oblasti“.

Podle Lukáše je hlavní chyba to, že současných zákonů mohou „nadužívat“ aktivisté. „Někde najdou problém v křečkovi polním, jinde zase ve skřivanu lesním, čmelákovi, veverce,“ říká Lukáš. „Aktivisty příliš nezajímají burácející kamiony pod okny domů občanů v řadě měst. Daleko více je zajímá křeček nebo strom. Druh Homo sapiens bohužel mezi chráněné živočišné druhy prozatím nepatří,“ vysvětlil.

Celý rozhovor s Liborem Lukášem si můžete přečíst ZDE.

Hlavní příčinou zpoždění budování dálnic a silnic například na Slovácku jsou podle Lukáše „byrokratické překážky“. Ty jsou podle něj zakotveny v „naprosto šílené legislativě“. Jedinou cestou, jak do budoucna zrychlit nedostatečné tempo přípravy klíčových infrastrukturních projektů, je podle Lukáše změnou zákonů. V současnosti je podle něj nejobtížnější infrastrukturní projekty povolit legislativně, nikoliv je vyprojektovat či realizovat.   

„Především se musí pro politiky stát dobudování páteřní dopravní infrastruktury v naší zemi klíčovou prioritou. Aktuálně nám schází dobudovat 750 km dálnic. Vždyť od války, tj. od roku 1945, jsme jich postavili pouhých 1 250 km,“ poukazuje Lukáš.

Česko dále podle něj potřebuje i vysokorychlostní železniční tratě. Ty se ve světě již mohutně staví, ale my o nich u nás stále vedeme pouze diskusi, říká Lukáš kriticky. Tempo výstavby je v České republice v porovnání se zahraničím naprosto ostudné, říká Lukáš.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jok

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Německý silvestr: Migrant dělal zlo, neměl azyl, byl chycen policií. A propuštěn

9:38 Německý silvestr: Migrant dělal zlo, neměl azyl, byl chycen policií. A propuštěn

Nejčtenější německý list Bild tvrdí, že v Německu není něco v pořádku. Stačí se podívat na dění na z…