Takovéto blacklisty využívá mimo jiné dceřiný podnik Českých drah ČD Cargo, ale také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Na seznam se dostanou společnosti, se kterými má zadavatel špatné zkušenosti, konkrétně ze strany dodavatele došlo v posledních letech k závažným porušením smlouvy. Společnosti, které se na něm objeví, jsou pak předem vyloučeny z dalších veřejných zakázek.
Na téma blacklistu se v posledních měsících vedla dlouhá diskuse. Tento systém pochopitelně napadají zejména společnosti, které jsou předem vyloučeny z dalších zakázek. Zastánci však upozorňují, že jde o efektivní řešení, jak se vyvarovat, aby zakázky dostaly problémové společnosti.
Téma blacklistu ČD Carga začalo být v médiích přetřásáno zejména poté, co se na něj dostala skupina Rail Invest bratří Šušků. Ta byla v minulosti významným dodavatelem společnosti ČD Cargo.
„Tato spolupráce však skončila, když skupina Rail Invest začala porušovat významné smlouvy na dodávku, opravy a pronájmy vagonů. Dokonce se firma propojená s touto skupinou nezdráhá přivlastnit si více než 1000 vagonů, za které jim ČD Cargo řádně zaplatilo, čemuž se vedení ČD Carga s péčí řádného hospodáře soudně brání. S firmami propojenými s Rail Invest pak ČD Cargo vede soudní spory v celkové hodnotě kolem 1 miliardy Kč,“ uvedlo v březnu jako reakci na článek Seznam zpráv ČD Cargo.
Právě umístění Rail Invest rozpoutalo mezi ní a ČD Cargo v podstatě válku. Soudy, mediální přestřelky a další slovní napadání. Prvním krokem, který celou situaci možná uklidní, bylo rozhodnutí Drážního úřadu, jež udání ze strany skupiny bratří Šušků prověřoval.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový