ČSA v roce 2009 vykázaly ztrátu 3,8 miliardy korun a potýkaly se s hrozbou ukončení provozu. V tu dobu si vedení podniku vyjednalo úvěr od státní firmy Osinek, která byla už v té době v likvidaci. Půjčku nakonec za ČSA uhradil stát. Poskytnutí úvěru pak začala loni v únoru prošetřovat EK. "Podpora na záchranu a restrukturalizaci je jedním z druhů podpory, které nejvíce narušují hospodářskou soutěž," uvedl tehdy eurokomisař pro hospodářskou soutěž Joaquín Almunia.
Teď komise oznámila, že úvěr byl v pořádku. "Jeho úroková sazba reflektovala situaci na trhu. Pomoc je v souladu s dočasným rámcem," řekla MfD mluvčí Generálního ředitelství pro soutěžní otázky Maria Madrid. Text rozhodnutí EK ovšem ještě nebyl zveřejněn, a tak není podle deníku jasné, zda komise souhlasila jen s poskytnutím úvěru, nebo i se způsobem vyrovnání dluhu.
EK prověřuje také restrukturalizaci aerolinií
"Rozhodnutí Evropské komise vítáme. V tuto chvíli ho nicméně ještě nemáme k dispozici, takže se k němu nemůžeme detailněji vyjádřit," sdělila deníku Michaela Lagronová, mluvčí Českého aeroholdingu, do kterého se mají ČSA začlenit po boku Letiště Praha.
EK rovněž prověřuje restrukturalizaci leteckého dopravce. Zda a jak komise rozhodla i v této otázce, MfD neuvedla.
Součástí restrukturalizace skupiny ČSA je její začlenění do nového Českého aeroholdingu. Důvodem založení aeroholdingu je podle předsedy představenstva nově vzniklé společnosti Miroslava Dvořáka potřeba vytvořit silnou společnost, která bude snáze čelit světové konkurenci. V sesterských firmách bude pod Českým aeroholdingem fungovat pravidelná letecká přeprava, provozování letiště, pozemní odbavení, výcvik pilotů a stewardů, chartery, správa majetku a údržba letadel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas, čtk