Českou televizi mohou přijít sankce za neodvysílanou, ale předem nasmlouvanou reklamu, na miliony korun. Připustila to firma, která je prostředníkem pro prodej reklamního času na veřejnoprávních kanálech. Nyní veřejnoprávní televize dokončuje jednání související s říjnovým nenadálým ukončením reklamy na ČT1 a ČT24.
„Pokud se bavíme o sankcích, které hrozí, pak hovoříme o milionech. Větší problém je ale podle mého mínění fakt, že Česká televize přišla o reklamu, z níž měla výnosy v řádech stovek milionů korun,“ uvedl pro server iDNES.cz Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, jejímž prostřednictvím ČT prodává reklamu.
Právní oddělení se odvolává na zásah vyšší moci
Zůstává však podobně jako vedení ČT optimistou, že na sankce nakonec nedojde a jednání dospějí k dohodě. „Vzhledem k tomu, že v desítkách případů už jsme se na náhradě za neodvysílanou reklamu na ČT1 a ČT24 dohodli, dovolím si tvrdit, že ČT nehrozí kvůli předčasnému ukončení reklamy žádný zásadní problém,“ dodal Hyžák.
Právní oddělení ČT vychází z toho, že by pro tuto záležitost měl platit zásah vyšší moci, protože neměla možnost ovlivnit dodržení smluv, a proto by neměla být postižitelná. Reklamu a teleshopping musela televize zastavit na ČT1 a ČT24 v říjnu. Upozornila ji na to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Zrušením nasmlouvané reklamy přišla ČT o 88 milionů
Veřejnoprávní televize přitom počítala s tím, že o příjmy z reklamy přijde až během listopadu s koncem analogového vysílání, politici jí zkřížili plány. Parlament změnu odsouhlasil s okamžitou platností. Televize se tak ocitla v situaci, kdy musela ihned zrušit již nasmlouvanou reklamu na další měsíc. Propad v příjmech již dříve vyčíslila na 88 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih