V čem je podle většiny odborníků problém? Ministerstvo dopravy totiž včas nereagovalo na změny dvou zákonů, díky čemuž mohou být České dráhy vyloučeny ze všech nabídkových řízení a vytěsněni z poskytování veřejné železniční dopravy. 1. října 2016 nabyl účinnosti nový zákon o zadávání veřejných zakázek a současně byl novelizován zákon o veřejných službách v přepravě cestujících.
Z těchto změn vyplývá nová povinnost pro objednatele veřejných služeb vyloučit z nabídkového řízení vybraného dopravce, pokud nemá zaknihované akcie. České dráhy mají ze zákona o Českých drahách akcie v listinné podobě, jejich zaknihování navíc tento zákon brání. Ještě 16. listopadu, tedy více jak měsíc a půl po nabytí účinnosti nového zákona o veřejných zakázkách, a ministerstvo dopravy teprve začíná řešit, jak z patové a vpravdě kritické situace ven.
ParlamentníListy.cz navíc získaly dopis, pod který je podepsáno hned několik významných a klíčových odborových organizací. Ty všechny se vůči krokům ministra Ťoka vymezují. Jsou to například zástupci Federace strojvůdců ČD, Demokratické unie odborářů, Cech strojvůdců nebo Unie železničních zaměstnanců. V dopise tak například stojí, že: „odborové organice jsou znepokojeny alarmujících vývojem v sektoru železniční dopravy, kde ministerstvo dopravy svou chaotickou politikou přestalo plnit poslání a ambice státní instituce, garantující zájmy ČR a dodržování platných norem."
Celý dopis, který je k přečtení níže, nejenže ostře kritizuje práci ministra Ťoka, ale vyzývá ke čtyřem konkrétním bodům, na nichž by měl resort neprodleně začít pracovat. Ministerstvo doposud ani na jeden z nich nereagovalo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan