Další dopravní kolaps na D1? Ministr Ťok pronesl slova, která řidiči neradi uslyší

03.02.2019 8:47 | Zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) v rozhovoru pro Právo promluvil o českých dálnících, za jejichž stav je tepán ze všech stran od poloviny prosince, kdy na D1 s prvním kalamitním sněhem zkolabovala doprava. Mnohé asi ani teď nepotěší, dopravní kolaps se podle jeho slov může opakovat. Nelibě se také vyjádřil k návrhu poslanců, aby se na D1 nemuselo jezdit s dálničními známkami.

Další dopravní kolaps na D1? Ministr Ťok pronesl slova, která řidiči neradi uslyší
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Obdobná kalamita jako ta prosincová podle ministrových slov dost možná přijde nejen v tomto roce, ale i v těch budoucích. „Budu úplně upřímný. Na Vysočině se kalamita může opakovat nejen na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde k ní došlo, ale i tam, kde vozovka není kvůli modernizaci zúžena. Počasí bude dělat, co chce, a i v budoucnu na českých dálnicích nastanou situace, které se nedají zvládnout žádnou technikou,“ řekl ministr Ťok.

Připomněl, že podobné věci se dějí i na dálnících v Německu, a že o tom, že se D1 povede přes Vysočinu, se rozhodlo před šedesáti lety a teď na tom nelze nic změnit. „Mrzí mne, že se z takovéto věci dělá politika. Dochází na slova nejmenovaného poslance, který mi řekl: ‚Víte, tomu Čapímu hnízdu nikdo nerozumí, ale dálnici rozumějí všichni. Tak my radši budeme kopat do vás‘.“ doplnil s tím, že ho od některých politiků mrzí i to, že mají krátkou paměť, co se týče jejich nesplněných slibů.

V současné době se řeší, jak situaci nejen na D1 řešit. Například padl i návrh, aby se v příštím roce zrušilo na D1 pro osobní auta zpoplatnění dálničními známkami, když řidiči čekají v dlouhých kolonách. Něco takového Ťok jasně odmítá. „Mně to přijde jako populismus,“ řekl jasně ministr, jenž ale chápe, že lidé byli právem naštvaní, že na D1 musí dlouhé hodiny stát.

„Já jim rozumím a podíl viny, který na tom mělo ŘSD a Ministerstvo dopravy, beru. My ale peníze z dálničních známek vybíráme už dlouho,“ uzavřel s tím, že tyto finance jsou však primárně určeny právě k tomu, aby se za ně dálnice stavěly a opravovaly.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

17:20 Když se to hodí, prosazují lidská práva. Když ne, tak celistvost. Profesor chce skoncovat s dvojím metrem Západu

„Mezinárodní řád založený na pravidlech“, který bývá prezentován jako spojení mezinárodního práva a …