Petr Dolínek tvrdí, že Libeňský most se dostal do neopravitelného stavu a je nutné jej zdemolovat, v případě rekonstrukce mostu by prý byly náklady na údržbu vysoké. „Oprava vlastně znamená postavení nového mostu uvnitř popraskaných zdí,“ řekl a zdůraznil, že všechny negativní jevy by se v takovém případě musely opravovat dál, protože by nevznikl nový most. To je podle Dolínka jedna z věcí, proč odborníci doporučili udělat most nový. „Rozdíl mezi oběma variantami je 500 až 600 milionů korun,“ řekl v rozhovoru pro server Aktuálně.cz.
Dolínek uvedl, že začátkem příštího roku by se mohl už vybírat zhotovitel mostu nového. „První kolo soutěže je za námi. Design by měl ještě projít úpravou a aktualizací. Potom by běželo ve druhé polovině letošního roku druhé kolo soutěže,“ upřesnil s tím, že na místě, kde jsou původní pilíře mostu, pak vystaví pilíře pro nový most a nahradí jeden most druhým. „Už před čtyřmi roky město rozhodlo, že rekonstrukce mostu proběhne tak, že starý postupně nahradíme novým mostem,“ připomněl.
Součástí projektu je prý i technická lávka, na kterou jsou přivěšeny sítě. „Podobně se pracovalo třeba na Prašném mostě. Technická správa komunikací, konkrétně pan investiční ředitel Fichtner, má pracovní návrh náhradního mostu.“ Ten podle Dolínka vypadá, že by mohl být schůdný finančně i technicky, výsledky budou známé během následujících týdnů.
Pokud by však celé náhradní přemostění – pokud vůbec bude možné ho postavit – mělo podle Dolínka stát více než čtvrt miliardy, což je polovina ceny nového mostu, je to o vážné diskusi. „Jsem připravený otevřít platformu, kde odborníci, kteří doporučují tento postup, budou lidem odpovídat na dotazy,“ přislíbil Dolínek v reakci na případné další protesty proti bourání Libeňského mostu.
Celý rozhovor ZDE.
„My máme platná stavební povolení,“ odpověděl náměstek pražské primátorky Dolínek serveru Aktuálně.cz na otázku, zda občanská společnost formou protestů a petic dokáže zbourání této kubistické architektury zdržet. „Tři roky se do projektu investovalo, dopadlo to ovšem tím, že Libeňský most musel být pět týdnů zavřený a museli jsme ho podepřít. To není ideální, most opravdu není v dobré kondici,“ uzavřel s tím, že kdyby se jeho rekonstrukce před čtyřmi roky nepozastavila, v roce 2016 či 2015 by vysoutěžili zhotovitele a v roce 2019 by mohl už být nový most.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab