„Ve středu 11. 4. 2018 proběhla v Lidovém domě schůzka pražských volebních manažerů ČSSD pro volby do zastupitelstev a zastupitelstva, řídil ji volební manažer pro Prahu Lukáš Henzl. Lidový dům má členy ČSSD za ‚maňasy‘, připravilo jim interní tzv. Příručku sociálního demokrata pro nadcházející volební kampaň, která obsahuje rady a návody kandidátům do voleb, jak se nejlépe mají pokusit oblbnout voliče, aby Českou stranu sociálně demokratickou volili a chytili se na oranžový špek,“ uvedl jeden z našich zdrojů, jehož jméno samozřejmě nebudeme uvádět. A byl to právě on, kdo nám veškeré podklady zaslal.
Pojďte proto spolu s námi projít "návod", jakým budou členové ČSSD lákat své voliče.
Na prvním místě jsou samozřejmě peníze. Vedení ČSSD tak věnuje „40 tisíc Kč – využití peněz půjde přes KVV po předchozí domluvě“ a rovněž „200 tisíc Kč v prvním kole, 50 tisíc pro případné druhé kolo“. Čtyřicet tisíc je myšleno na komunální volby, vyšší suma potom pro kandidáty do horní komory Parlamentu. V dokumentu „Volby 2018“ je rovněž zajímavé povzdechnutí, že „snad bude i další forma podpory (auto apod.)“.
Co dalšího vedení sociální demokracie nabízí jako strategické noty? „Postupně budeme pro celou členskou základnu, případně jen pro kandidáty, vytvářet stručné příručky z nejrůznějších oblastí, jako je komunikace na sociálních sítích, focení, komunikace s voličem, argumentáře apod.“ A očekávání? Do 22. dubna je prý potřeba dodat obecný rozpočet kampaně, „seznam toho, co obyvatele vaší MČ trápí“, seznam chyb radnice (jen tam, kde je socdem v opozici), kontaktní osobu pro koordinaci kampaně na sociálních sítích a samozřejmě také „seznam zastupitelů + členů OVV + předsedů MO + dalších aktivních členů, případně sympatizantů, se kterými budeme moci konzultovat některá témata pro kampaň zaměřenou na určité lokality, profese či osoby určitého sociálního statusu“.
Příručka člena ČSSD
Jak vidno, Praha a její oranžová klaka přistupuje k volbám velmi zodpovědně. Nás ovšem o něco více zajímal manuál, s jehož pomocí by volební kandidáti měli oslovit a zaujmout své voliče. Jak už jsme uvedli, ParlamentníListy.cz příští týden přinesou předvolební preference Prahy, z nichž vyplývá, že ČSSD bude mít velký problém vůbec proniknout do zastupitelstva hlavního města.
V příručce sociálního demokrata najdou zájemci údajný manuál k tomu, aby jednotlivé texty byly poutavé a čtivé. Očekávání zázračného psaní ale nenabízí. Na třech slidech v powerpointové prezentaci jde především o jisté novinářské poučky, kterých je celkem sedm. Namátkou: zdůrazňovat fakta, úspěchy, nepoužívat složité zkratky (OVV, MO, KVV a další), případně pracovat s titulkem. „Vykašlete se na tituly,“ tvrdí také dokument, v němž jsme měli možnost listovat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový