„Tento týden byl zveřejněn 66bodový plán klimatických aktivistů z Poslední generace, kteří požadují, aby se Německo stalo klimaticky neutrálním v co nejbližší době. Proto blokují dopravu, poškozují kulturní památky a obecně se na sebe snaží za každou cenu upoutat pozornost médií,“ píše Pikora na úvod svého textu v Reflexu s tím, že celá věc se týká nejen Německa, jak by se mohlo zdát.
„I u nás se aktivisté snaží v Praze blokovat svými průvody dopravu. Všude to začíná stejně. Nejprve chtějí snížit rychlost na 30 km/h, aby následně své požadavky vystupňovali do absurdit, jako je zákaz masa a uzenin,“ predikuje Pikora budoucnost těchto protestů.
„Rychlostí to začíná a totalitou končí,“ podotýká autor textu a dodává, že plán „nerůstu“ ekonomiky je pro lidstvo nepřirozený a lze ho dlouhodobě dosáhnout jen zákazy. A zákazy končí nesvobodou.
„My se tady výrazně omezíme, ale Asie a Afrika se neomezí,“ zmiňuje Pikora další problém, který tkví v tom, že téměř všechna ekologická opatření, která mají vliv na produkci jednotlivých zemí, jsou uplatňována pouze v Evropě. Největší průmyslové země světa je neakceptují.
„Budou dál růst populačně i ekonomicky,“ je si jistý ekonom s tím, že právě tyto země rozhodnou o tom, kolik uhlíku půjde do ovzduší. „Evropská snaha o nulové emise tím pádem půjde vniveč. Je to úplně pomatená cesta.“
Pikora se snaží rozebrat aspoň některé z 66 zveřejněných bodů, které zmínil úvodem. „Z 66 bodů mě asi nejvíce zaskočilo to, že nyní, v době, kdy se bojuje na hranici EU, někdo prohlásí, že je nutná masivní redukce armády. K tomu snad není nutný komentář,“ nevěří Pikora tomu, co v seznamu bodů nalezl.
„Z ekonomických bodů aktivisté požadují např. příděl benzinu a nafty na 500 litrů na osobu za rok,“ uvádí dál a přidává, že do stejné kolonky zákazů patří požadavek na to, aby jednotlivec směl letět jen jednou za rok. „Svoboda cestovat tím končí.“
Do kategorie „mějme se všichni stejně špatně“ podle Pikory patří i to, aby byly vysoké majetkové daně a aby nejvyšší příjem mohl činit jen desetinásobek minimální mzdy.
Naproti tomu plán aktivistů na „demontáž silnic a dálnic“ považuje jen za rádoby taktickou snahu aktivistů vyšroubovat požadavky na maximum, aby pak měli z čeho ustupovat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA