Navrhovaná emisní norma Euro 7 by zapříčinila masivní propouštění. Předpověděl to v nedělních Otázkách Václava Moravce Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing. Škodovka by musela zavřít výrobní halu a o práci by tak přišlo 3 000 lidí. Dále odhaduje, že v celém dodavatelském řetězci by se počet propuštěných zaměstnanců mohl vyšplhat až k deseti tisícům. Nevyráběly by se už vozidla typu Fabia, Scala nebo Kamiq. Nově vyrobené vozy by podle Eura 7 měly být vybaveny čidly pro umožnění kontroly emisí.
Proti normě, která má snížit zplodiny oxidu dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší z brzd, výfuků a pneumatik, se společně s Českem vyslovilo i Německo, Polsko a Itálie. V platnost by měla vstoupit od roku 2025, podle Jahna by automobilky na zavedení požadavků normy potřebovaly minimálně roky čtyři. „Doba platnosti je úplně nesmyslná,“ prohlásil Jahn s tím, že pro automobilky to představuje riziko obrovských ztrát zrovna ve chvíli, kdy by spíše měly vyrábět, aby pozdější transformaci průmyslu měly z čeho hradit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luk
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.