Na facebookovém profilu Petra Fialy se občas objevuje falešná titulní stránka neexistujícího deníku Dobré zprávy. Ten prezentuje informace o tom, jak slovy klasika „jsme všichni šťastni, jak věříme své vládě a jaké krásné perspektivy se před námi otevírají“.
Nejnovější vydání z této středy mělo na titulní stránce velký nadpis: „Nejlevnější široko daleko. Tankovat se teď jezdí do Česka.“
Premiér Petr Fiala fotomontáž sdílel na svém facebooku s komentářem: „Dobré zprávy pro řidiče a řidičky.“
V předcházejících dnech jste se v „dobrých zprávách“ mohli dočíst například o tom, že energie spotřebitelům i přes nárůst ceny regulované složky zlevní nebo titulek „Finanční situace českých domácností se zlepšuje již druhý rok po sobě!“
Neexistující Dobré zprávy ale nejsou zdaleka jediným formátem, ve kterém členové vlády prezentují své úspěchy. Dokonce lze říci, že v šíři marketingových nástrojů k přesvědčování veřejnosti o prosperitě této země Fialův kabinet překonává všechny své předchůdce.
„Kdyby platilo to, co vláda tvrdí, tak je Česká republika prosperující země,“ poznamenává k tomu pro ParlamentníListy.cz politolog Lukáš Valeš. Fakta ale bohužel ukazují něco jiného, naposledy varování NKÚ před šíleným tempem zadlužování.
„A to už vůbec neporovnávám s tím, co vláda slibovala před volbami. Slibovala, že nezvýší daně, zvýšila je. Slibovala, že nezvýší věk odchodu do důchodu, zvyšuje jej,“ doplnil docent Valeš.
Reálný stav úspěchů české vlády podle něj můžeme vidět třeba i na srovnání se zeměmi, které ještě nedávno byly daleko za námi, jako Polsko nebo Slovensko.
Již od roku 2022 jsme byli svědky mnoha reklamních kampaní, které v televizi, rádiích, na internetu i na výlepových plochách vysvětlovaly veřejnosti vládní politiku.
Prvním marketingovým heslem byl „deštník proti chudobě“. Kampaň umístěná do velkých mediálních domů i webů typu FORUM24 byla vypisována na 30 milionů korun, nakonec byla vysoutěžena asi o pět milionů levněji.
K podobným kampaním později přistoupila i některá ministerstva, třeba Ministerstvo práce a sociálních věcí takto z televize i internetu vysvětlovalo penzistům, že snížení valorizačního vzorce zachrání penze pro jejich vnoučata.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo