Řetězec Penny Market, spadající do německé skupiny REWE Group, si ve svém aktuálním akčním letáku na své zákazníky připravil léčku hned u desítek položek ze „zlevněného“ sortimentu a nemálo potravin a výrobků, které mají být dle tvrzení reklamní akce levnější od čtvrtka 17. 10. do středy 23. 10. o desítky procent. Zboží je ve skutečnosti prodáváno za stejnou cenou jako před „akcí“ či dokonce dráž.
Obchod totiž namísto zlevnění výrobků z ceny, za kterou byl výrobek prodáván v době 30 dnů před poskytnutím slevy (nebo od okamžiku, kdy začal být nabízen, pokud je výrobek v prodeji dobu kratší než 30 dnů), jak to ukládá zákon, u zlevněných cenovek připsal ještě přeškrtnuté cenovky, které jsou mnohem vyšší, než kolik ve skutečnosti byla nejnižší cena v posledním měsíci a z těchto nic nevypovídajících údajů následně odvodil „slevy“ až v desítkách procent. A pak jen obchodníkovi zbývá čekat, „kdo se nachytá“.
Například u pšeničné mouky Karlova koruna tak lidé vidí slevu až o 26 %, avšak realita je taková, že v rámci akce stojí 10,90 Kč, což je i cenovka, za níž se tato mouka prodávala v posledních 30 dnech. Reálná sleva je tedy 0 %.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas