Kouzla s procenty. Nové finty jednoho supermarketu

19.10.2024 18:14 | Analýza

Na značně rafinovanou léčku by si měli aktuálně dát pozor zákazníci řetězce Penny Market. V aktuálním akčním letáku jim totiž obchod slibuje mnohaprocentní slevy, avšak realita je jinde. Množství položek „v akci“ Penny Market naopak zdražil a lidé by je nakoupili levněji, kdyby do obchodu přišli před aktuálními „slevami“. Například trvanlivé mléko před začátkem „akce“ obchod potají zdražil z 15,90 Kč na 16,90 Kč a zákazníkům začal tvrdit, že má jít o slevu až o 26 procent. Stejnou slevu uvádí též u sušenek, které stojí v akci 21,90 Kč místo předchozích 19,90 Kč a barva na vlasy „v akci“ stojí hned 89,90 Kč, kdežto před ní byla za 69,90 Kč. ČOI varuje, že může jít o nekalou obchodní praktiku.

Kouzla s procenty. Nové finty jednoho supermarketu
Foto: Repro Penny Market
Popisek: Akční leták Penny Marketu

Řetězec Penny Market, spadající do německé skupiny REWE Group, si ve svém aktuálním akčním letáku na své zákazníky připravil léčku hned u desítek položek ze „zlevněného“ sortimentu a nemálo potravin a výrobků, které mají být dle tvrzení reklamní akce levnější od čtvrtka 17. 10. do středy 23. 10. o desítky procent. Zboží je ve skutečnosti prodáváno za stejnou cenou jako před „akcí“ či dokonce dráž.

Obchod totiž namísto zlevnění výrobků z ceny, za kterou byl výrobek prodáván v době 30 dnů před poskytnutím slevy (nebo od okamžiku, kdy začal být nabízen, pokud je výrobek v prodeji dobu kratší než 30 dnů), jak to ukládá zákon, u zlevněných cenovek připsal ještě přeškrtnuté cenovky, které jsou mnohem vyšší, než kolik ve skutečnosti byla nejnižší cena v posledním měsíci a z těchto nic nevypovídajících údajů následně odvodil „slevy“ až v desítkách procent. A pak jen obchodníkovi zbývá čekat, „kdo se nachytá“.

Například u pšeničné mouky Karlova koruna tak lidé vidí slevu až o 26 %, avšak realita je taková, že v rámci akce stojí 10,90 Kč, což je i cenovka, za níž se tato mouka prodávala v posledních 30 dnech. Reálná sleva je tedy 0 %.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radek Kotas

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…